Hoe heet die film waarbij een man met een vlag over het slagveld rijd?

Het is zo'n klassieker waar ik niet op kan komen. Eerst dacht ik dat het om de patriot ging (maar niet dus) Ik weet nog het volgende:

Er liggen 2 legers ingegraven tegenover elkaar. De held is er helemaal klaar mee en neemt een (Amerikaanse) vlag (volgens mij de Amerikaanse revolutie) en rijd per paard 2x langs de vijand zonder geraakt te worden. Dit brengt vervolgens de manschappen van zijn leger zoveel moed dat ze meteen aanvallen..

Hopelijk heb ik het zo juist omschreven. Alvast bedankt voor degene die me ff kan helpen met de titel van deze klassieker!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

In "Dances with wolves" komt zo'n scene voor. Vrij in het begin van de de film .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is het, denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jup dat was het :P nooit aan die film gedacht. Vele malen dank. bij deze het beste antwoord en vraag gesloten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie reacties op je antwoord (daar had ik mn reactie geplaatst) nogmaals bedankt!

Andere antwoorden (1)

Braveheart met Mel Gibson?