is de film freedom writers gebaseerd op een echt verhaal? zoja welke?

ik vond het echt een hele goeie film vandaar mijn vraag

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

De grondslag van Freedom Writers wordt gevormd door een waar gebeurd verhaal en de dagboeken van een tienerklas uit Long Beach, Californië, die zij schreven na de rassenrellen van 1992 in Los Angeles tijdens de ernstigste uitbraak van raciale bende-oorlogen tot dan toe. De film geeft een beeld van de gebeurtenissen in en rond een moeilijke klas van de Wilson Classical High School in het midden van de jaren negentig van de vorige eeuw - een klas die geleid wordt door tweevoudig Oscar-winnares Hilary Swank in de rol van lerares Erin Gruwell.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, deze film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal:
De film is gebaseerd op een boek: The freedom writers
diary. Dit boek werd gevormd door een waar gebeurd verhaal, de rassenrellen van 1992 in Los Angeles (de ernstigste uitbraak van radicale bende oorlogen tot dan toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, is gebaseerd op "Erin Gruwel" (+studenten).