Welke muziek onder stomme films?

Wie weet enkele titels te noemen van muziek die vroeger werd gebruikt onder stomme films, zoals bijvoorbeeld Charlie Chaplin en Laurel & Hardy?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (2)

Piano solo muziek is dat. Het genre ragtime is zeer geschikt, die vrolijke deuntjes. Van Scott Joplin bijvoorbeeld.
Muziek van Rinus van Galen is ook heel geschikt, die is bekend van Bassie en Adriaan.

Toegevoegd na 6 minuten:
En Spike Jones & his City Slickers, dat is voor achtervolgingen leuk.
Amadea
11 jaar geleden
Een muzikant die heeft meegewerkt aan veel charlie chaplin films is Carl Davis, er zijn ook nog anderen.

De bron die ik heb bijgesloten is een overzicht van alle muziek in Chaplin films. Hopelijk heb je er wat aan :)