Hoe vertaal ik het Engelse woord "skyfall" correct?

Zonder de film gezien te hebben, vroeg ik me af hoe men "Skyfall" zou vertalen naar het Nederlands? Val uit de lucht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12K

Het beste antwoord

Skyfall betekent 'Wanneer de hemel naar beneden valt'. Het betreft de Eindtijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Denkend aan de recordhouder Baumgartner zou ik het een 'vrije val' noemen.

Toegevoegd na 45 minuten:
Het verwijst denk ik naar de zweefduik die James Bond maakt als hij vechtend bovenop een trein die over een hoge brug rijdt daar vanaf geschoten wordt.
Amadea
11 jaar geleden
Skyfall betekent letterlijk stortbui of stortregens.

Het heeft dus niks met vallen te maken, maar wel met een flinke regenbui, uit de lucht dus.

Toegevoegd na 13 uur:
http://spellic.com/eng/dictionary/skyfall

Toegevoegd na 14 uur:
skyfall is overigens een zweeds woord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zweeds naar Nederlands:

skyfall:
wolkbreuk, stortvloed, wolkbreuken, ondergang, debacle, tenondergang, teloorgang, val...