Kan iemand mij de film The Tall Man uitleggen ?

Ik heb de film net gekeken, maar moet heel eerlijk zeggen dat ik de draad helemaal kwijt ben. Ik snap er niks meer van...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.1K

Antwoorden (2)

Cold Rock, Verenigde Staten. Door de jaren heen zijn er kinderen verdwenen zonder ook maar een aanwijzing of getuige. Bijgelovige inwoners praten over ‘de lange man’, een legendarische, mysterieuze figuur die kinderen meeneemt die vervolgens nooit meer gezien worden. Julia Denning, een verpleegster in Cold Rock, gelooft niet in die legende. Totdat ze op een nacht wakker wordt met een griezelig gevoel. Wanneer ze naar de slaapkamer van haar zoon gaat, ontdekt ze dat hij verdwenen is. Ze rent naar beneden en staat plots verstijfd: een grote en donkere gedaante staat in haar deuropening met haar zoon David in zijn handen. Wanhopig gaat zij vervolgens op zoek naar haar vermiste zoontje. Wie heeft haar kind ontvoerd?
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je Engels kan lezen, staat hier het complete plot:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Tall_Man_%28film%29
Pas op spoiler!!! Wie de film nog niet heeft gezien, niet verder lezen.
Ik een nogal armetierig stadje zonder veel toekomst (veel armoede en werkloosheid) worden al geruime tijd kinderen vermist. De hoofdolspeelster een vrouw alleen (verpleegster, haar man is niet meer bij haar) geloofd niet dat de tall man de oorzaak is van dit alles. Op een dag wordt haar zoontje (blijkt alleen niet haar eigen zoontje te zijn) uit haar huis meegenomen. Zij erachter aan....(hier denk je nog even dat het de echte moeder van het jongetje is en dat het hele stadje er achter zit). Aan het einde van de film blijkt zij de schuldige te zijn die de kinderen weggehaald en aan mensen in een ander stad/deel van het land geeft /verkoopt die de kinderen een beter leven kunnen geven. De tall man blijkt haar echtgenoot te zijn, aan hem geeft ze de kinderen mee en via een heel ondergrond netwerk (grotten, mijngangen) worden de kinderen uit het stadje gehaald. Maar ze zegt dit niet tegen de politie als ze opgepakt is, ze zegt dat ze alle kinderen heeft gedood.
Inderdaad af en toe lastig te volgen als je even niet oplet ben je de draad kwijt. Aan het einde blijkt het dus heel anders te zijn dan je aan het begin denkt.

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik bedoel met "zij" bij de schuldige de hoofdrolspeelster, Julia.