Wat is de betekenis van onderstaande quote van de film 'Milk' (Harvey Milk) en wie bedoelt de persoon met 'us' en 'them' ?

De quote gaat als volgt: ‘The more 'out' you make us, the more you incite them.’

Ik begreep deze quote niet echt. Kan iemand me helpen?

Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een tijdje geleden dat ik de film heb gezien, dus even uit de losse pols:

Zei Milk dit tegen een homo? Dan denk ik dat hij met 'us' homo's bedoelt en met 'them' de bevooroordeelde, conservatieve homohatende Amerikanen.

Als dat zo is, zou de uitspraak vrij vertaald betekenen: Hoe meer je jezelf buiten de 'norm' plaatst (door afwijkend gedrag, kleding etc.), des te meer prikkel je hen om tegen ons te ageren.

Hij maant de ander dus om zich 'normaal' te gedragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat zou inderdaad best kunnen. Zoals ik al zei: tijdje geleden dat ik de film heb gezien.

Andere antwoorden (2)

Hoe meer je ons apart zet, hoe meer je hen ophitst.

De film gaat over homofilie en acceptatie.
'us' zijn hier de homofielen. 'them' zijn de anti-homo's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk staan de goede antwoorden al hier boven. Het is iets wat ik al zo vaak tegen homo's, lesbo's e.d. zeg omdat hetero's ook niet zo raar doen (hm, een enkele daar gelaten.)