Waar kan ik een lijst vinden met enkel spirituele films bijvoorbeeld of films met waargebeurde verhalen? Ik zoek films die de moeite waardzijn

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Ik denk dat je Whale Rider wel onder de spirituele films kunt zetten. Film is zeker de moeite waard, en verder Spring summer, fall winter and spring.
http://www.film1.nl/films/7881-Whale-Rider.html

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.soulvisiondesigns.nl/movie.htm
en dit is een hele lijst
11 jaar geleden
Onder films met waargebeurde verhalen vond ik zelf "The deliberate stranger" wel een impact hebben. Deze gaat over Ted Bundy (seriemoordenaar). Ook "la Bamba" over Richie Valens heeft een (waargebeurd) mooi opgezet verhaal met leuke muziek.
Een meer recentere film die waargebeurd is: "The Devils Double" over Uday Hussein (zoon van Sadam) en zijn dubbelganger Latif Yahia.

Zo kan ik nog meer erg leuke films opnoemen, maar ik heb hieronder een link met heel veel waargebeurde films.
Castle
11 jaar geleden
Hier op dit forum is zo'n vraag al eerder gesteld en ook een aantal lijsten toegevoegd.

Ik voeg zelf ook een lijstje toe van waargebeurde verhalen of gebaseerd op bepaalde gebeurtenissen:
- Eigenlijk alle biografieën over beroemdheden zoals Elvis, Lucille Ball, La Vie en Rose, Ali, JFK, All the President's men (Watergate), The Rose (Janis Joplin), The Doors, Nowhere Boy (2009) over John Lennon, What's Love Got to Do with It (1993) over Tina Turner, Lady Sings the Blues (1972) en zo zijn er nog veel meer.

Toegevoegd na 1 uur:
Dan zijn er nog films zoals The last Emperor, Gandhi, Out of Africa, Alexander, Amadeus, Troy, Chaplin, Napoléon e.v.a. (zie daarvoor de bron met biografische films) waarbij de filmbeelden wel belangrijk zijn. Je voorkeur bepaalt of die de moeite waard zijn. Het waarheidsgehalte is dan maar een gok.

Wat spirituele films betreft. Daarvan vind ik zelf de serie met verfilmingen van de bijbel wel goede voorbeelden. Echt mooi vind ik het verhaal over Joseph (1995).
Maar heel bekend zijn ook de films The Ten commandments, Ben Hur, Spartacus, maar een aantal daarvan is al wat verouderd.
Met wat fantasie is een films zoals The Gladiator ook spiritueel (het goede overwint het kwaad).