ik ben een film aan het maken met nep-wapens, (airsoft) we filmen in belgie, maar mag je dit op youtube zette?

nou, ik ben met vrienden een film aan het maken. voor sommige scene's hebben we airsoft wapens gebruikt. we filmen dit in belgie, maar mag je dit op youtube zetten zonder dat de politie ofzo even je huis gaat doorzoeken...?,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Ja dat mag kijk bevoorbeeld maar naar het youtube kanaal : tc. En bekijj dan het filmpje; coundown message ( of zo iets)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je zo'n filmpje op You Tube mag zetten, hangt af van de voorwaarden die You Tube hanteert. En daaruit leid ik af dat het niet mag:

"7.6 U gaat ermee akkoord dat u geen Content op de Website zult plaatsen of naar de Website zult uploaden met een inhoud die u in het land waarin u woonachtig bent niet in bezit mag hebben of die YouTube in verband met de verlening van de Dienst niet mag gebruiken of in bezit mag hebben."

In Nederland is het niet toegestaan om een replica van een wapen in bezit te hebben.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag het wapen in nederland niet hebben, maar de film wel. De film is opgenomen in een land waar die wapens toegestaan zijn.
Het mag dus gewoon, tenzij de inhoud van de film aanleiding geeft tot verdenking van iets illegaals, of zelf illegaal is. Die nepwapen zijn dat niet.
Computoon
11 jaar geleden
Als ik het artikel 7.6 uit de voorwaarden You Tube lees mag het niet omdat de 'inhoud' van de film (het gebruik maken van realistische imitatiewapens) niet is toegestaan in ons land. Ik ga ervanuit dat vraagsteller in ons land woont. Er zou dus geen probleem kunnen ontstaan als het filmpje naar de Belgische You Tube geüpload wordt. Zo'n vaart zal het overigens vermoedelijk niet lopen en bovendien kunnen de You Tube-moderatoren ook films verwijderen. Dat doen ze vermoedelijk vlugger bij auteursrechtschendingen dan in een situatie als de bovengenoemde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe niet zo moeilijk joh
als je duidelijk aangeeft in de beschrijving waar deze film opgenomen is en dat je deze "wapens" niet mee naar nederland hebt genomen is dit geen probleem.

heel veel nederlanders staan met vuur- of airsoftwapens op youtube, deze worden ook niet direct vervolgt.

in nederland is de wet zo dat je pas schuldig bent bij bewijs van iets dat niet mag.

jij mag in bezit zijn van een airsoftwapen over de grens.
dit mag jij ook filmen. en ook op youtube zetten als je duidelijk aangeeft dat je dit op de juiste manier gedaan hebt.

wat niet mag is een bedreiging doen in het buitenland met een airsoft wapen.
zolang je nietmand persoonlijk bedreigd in je film zal het geen probleem zijn