Hoe heet die wat modernere film over Mozes?

Ik ben opzoek naar die film over mozes, maar ik kan die maar niet vinden. Het is de versie waarbij Mozes een beetje lang stijl haar heeft. Enig idee wat de titel is?
Ik heb de films 'Moses' en de 'The Ten Commandments' al 5 keer langs zien gaan tijdens het zoeken, maar die bedoel ik dus niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Misschien de prince of egypt. Het is een tekenfilm over het leven van mozes.
Succes met zoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, is niet echt duidelijk.
Ik deze die door de NCRV is uitgezonden gevonden in een bibliotheek. Ik weet niet zeker of dat degene is die je bedoeld.
Mozes [DVD-VIDEO] / [starring] Ben Kingsly, Christopher Lee, Frank Langella ...[et al.] ; mus. Marco Frisina ; prod. Lorenzo Minoli ; dir. Roger Young
Uitgave: [S. l.] : A-Film Home Entertainment, cop. 2003
Collatie: 1 dvd-video (ca. 178 min.) : kleur, geluid
Reeks/Serie: Bijbel
Inhoud: Titel afkomstig van interne bron. - Videoversie van het gelijknamige deel uit de televisieserie. - Lube Production in ass. with Rai Uno etc., 1996. - Engels gesproken, Nederlands ondertiteld. - Bevat ook o.a.: Filmografieen. - Het levensverhaal van Mozes
http://www.boekhandelsmit.nl/functions/enlarge.asp?shop=smit&image=V3476&location=

Volgens de boekhandel is het de film uit 1995/1996 en er is een 2e uitgave van diezelfde film van 2003. De cover is alleen anders, maar als ik het zo bekijk dan is het wel dezelfde. Is in die boekhandel uitverkocht en op de site van de ncrv zou zelf kunnen vragen of anders vragen of je die via je eigen bibliotheek zou kunnen opvragen. Ik weet niet hoe dat systeem werkt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op Imdb staat de film met datum 1995 en op die cover heeft Moses wel langer haar, maar toen had hij al wat langer in de bergen gezeten om de 10 geboden te beitelen.
De acteur heeft volgens mij ook zijn stem gegeven aan die tekenfilm, maar dat moet je zelf maar even bekijken. Ik zag de naam in het lijstje met films staan, maar heb het niet bekeken.

Ik heb wel de link van de bibliotheek toegevoegd waar ik een groot deel van de serie heb gevonden.

Toegevoegd na 13 minuten:
En ook van de Ten Commandments is er een animatiefilm en daar wordt Mozes ook door Ben Kingsley gedaan.

Toegevoegd na 16 minuten:
Toevoeging:
Deze Prince of Persia is uit 2010 en daar heeft hij inderdaad langer haar. Ook daar heeft Ben Kingsley een rol in en dit is waarschijnlijk de film die je wel zoekt.
http://www.imdb.com/title/tt0473075/

Toegevoegd na 23 minuten:
Die laatste lijkt me een leuke film maar die gaat niet over Mozes. Heeft alleen dezelfde titel als de animatiefilm die wel over Mozes gaat.