Wie is de priester die Sissi verwelkomt op het San Marcoplein in Sissi, Schicksalsjahre einer Keiserin?

Aan het einde van deze film wordt Sissi begroet door een kerkvorst op het San Marcoplein in Venetië. Het lijkt er op dat dit de Paus is, maar Venetië hoort op dat moment bij Oostenrijk. Waarom zou de Paus naar een vreemd land gaan om daar de Keizer van dat vreemde land te begroeten?

Als het niet de Paus is, wie is het dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Nou, gewoon een acteur.
Heb het net even kort opgezocht, maar het is maar de vraag of het wel klopt allemaal. Zie deze pagina's http://nl.wikipedia.org/wiki/Sissi-trilogie en klik na het lezen van de film, vervolgens op de personen (beginnen bij de keizer) en het is allemaal een romantische versie van hoe het echt was.
In werkelijkheid was de oudste dochter al overleden op dat moment.

Feit en fictie (zie wikipedia)
In deze film blijkt andermaal dat de makers wel dicht bij de historische werkelijkheid hebben willen blijven, maar dat ze hier en daar zaken letterlijk verdicht hebben. Zo zien we in dit deel van de trilogie dat Sissi's broer Lodewijk op Possenhofen aankomt om zijn vrouw, de joodse actrice, Henriette Mendel en zijn dochtertje Marie Louise aan zijn ouders voor te stellen. In werkelijkheid is Sissi zelf dan al lang bevallen van een tweede (Gisela) en een derde (Rudolf) kind. In de filmcyclus zien we daar niets van.

In werkelijkheid was Sissi's eerstgeboren dochtertje Sophie bovendien al lang overleden rond deze tijd. Ook daarover geen berichten in deze film. De verzoening met Hongarije, en de kroning van Frans Jozef en Elisabeth tot koning en koningin van dat land, vond in werkelijkheid veel later plaats dan in de film wordt gesuggereerd.