deze week word de gouden kalf weer uitgereikt, ik neem aan dat de gouden kalf niet voor 100 % uit goud bestaat ?

voor hoeveel procent bestaat de gouden kalf uit goud en wat voor ander materiaal wordt gebruikt ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het is volledig brons.

Toegevoegd na 1 uur:
Het oppoetsen van het brons maakt of het goud lijkt, nog mooier naar mijn idee als je bedenkt dat acteren ook doen alsof is :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raar dan dat het Gouden Kalf wordt genoemd.
Dat zou het Bronzen Kalf moeten heten,toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gouden kalf is gekozen met een idee, namelijk de referentie aan de bijbel, brons zal wel gekozen zijn om de kosten te drukken. Een gouden laagje had wel logisch geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh,ja dat is iets uit de bijbel.
Ik weet daar niet zo veel van,maar ik heb er wel eens een film over gezien,dat ging over hoe de mensen zondig werden en het gouden kalf gingen aanbidden.
(Ik geloof trouwens dat op de Oscar wel een goudlaagje zit)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plus voor de mooie gedachte, dat het brons moet zijn, omdat het ook "maar" acteren is. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je antwoord