Waarom begonnen de Star Wars films met 4 5 6 en niet met 1 2 3?

Ik vind het heel erg verwarrend dat de Star Wars films eerst met 4 5 6 beginnen en niet met 1 2 3.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.9K

Antwoorden (5)

Het is de vierde deel uit de Star Wars serie, maar de eerste Star Wars die gemaakt werd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste 3 delen waren technisch niet mogelijk om te maken althans niet zoals Lucas het voor ogen had. Ook is het verhaal nu leuker omdat je een aantal dingen niet weet. Je moet ook al zijn de eerste 3 delen nu wel uit nog steeds kijken als 456 123 zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
George Lucas heeft er een tijdje over gedaan om het script te schrijven voor de eerste Star Wars film (Wat nu deel 4 is). Naarmate hij meer van het verhaal schreef, besefte hij dat het wel eens een 9-delig (!) verhaal zou zijn, en dat hij feitelijk bezig was met het schrijven van de middelste trilogie. Hij zou dus drie trilogieën, 9 films, willen schrijven en maken, maar door zijn perfectionisme (hij poetst de oude films nog altijd keer op keer op) duurde het erg lang voor hij zijn tweede trilogie maakte. Hij heeft sindsdien aangegeven dat de laatste trilogie, deel 7, 8 & 9, niet meer gemaakt zal worden.

quote George Lucas:
It wasn't long after I began writing Star Wars that I realized the story was more than a single film could hold. As the saga of the Skywalkers and Jedi Knights unfolded, I began to see it as a tale that could take at least nine films to tell—three trilogies—and I realized, in making my way through the back story and after story, that I was really setting out to write the middle story.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de starwars saga een onuitputtelijke bron van mega inkomsten betekend. Al brengen ze starwars 780 uit dan brengt die nog genoeg geld op om alle monden in africa te voeden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ze moeten dus elke keer iets nieuws verzinnen ze kunnen dus naar elke tijd springen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het einde van de laatste film in de eerste serie, return of the jedi, was eigenlijk de bedoeling dat het een plot had, "ze leefden nog lang en gelukkig", maar lucas vond het na een aantal jaren toch jammer om de reeks te beeindigen, maar kon niet voortborduren op het einde van de reeks uit de jaren 80, dus dan maar iets anders bedenken.
Het was natuurlijk een goede bron van inkomsten, maar de laatste films haalden niet in de verste verten het bij de eerste reeks.