Is de film 'The Patriot' waargebeurd?

En dan bedoel ik natuurlijk niet of de onafhankelijkheidsoorlog etc. wel heeft plaatsgevonden, maar ik bedoel of het persoonlijke verhaal van ( mel gibson) op waargebeurde feiten is gebaseerd?

dus dat allebei zn zoons worden vermoord en dat hij een heel leger uitmoord met zn 2 zoontjes etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch knap dat Waldo zich toch nog verstopt heeft, althans zijn hoofd niet herkenbaar is.

Het beste antwoord

Niet echt, het personage Benjamin Martin is wel geinspireerd op bestaande personen, maar er is veel aan veranderd en het uiteindelijke verhaal bevat maar weinig echte feiten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Patriot_(2000)

Toegevoegd na 1 minuut:
Behalve dan natuurlijk de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog zelf..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, duidelijk!
bedankt

Andere antwoorden (1)

Nee, veel mensen zullen dit wel een soort van meegemaakt, maar echt? Nee dat niet