Waarom heeft de film "the Matrix" deze naam ? Heeft dit iets te maken met matrices, zoals je ze in het wild tegen kan komen in de wiskunde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De matrix is een simulatie uitgevonden door artificiële intelligentie of AI, die mensen gebruiken als hun krachtbron. De mens vertrouwt op de machines van de creatie van deze AI, die zich vermenigvuldigen. Het was onmogelijk om te verwachten dat deze machines in dienstbaarheid van de mens konden blijven en weldra voerden de levensvormen van de AI en de mensen een oorlog tegen mekaar. Deze AI machines waren zo ontworden om te vuren met een zeer grote kract van energie. Zij krijgen deze energie door mensen te gebruiken als hun batterij. Deze AI machines maakten velden vol met mensen die zij gebruikten als batterij. Om er voor te zorgen dat deze mensen niet zouden merken, maakten zij een wereld waarin de mensen leefden alsof er niets aan de hand was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het volledige verhaal kun je het best even de Animatrix kijken. In de twee korte films The Second Renaissance part I en II wordt precies het voorafgaande verhaal uitgelegd, hoe de "oorlog" tussen mens en machine begon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en de rest van de animatrix is ook erg gaaf, sowieso een aanrader :)

Andere antwoorden (3)

Volgens mij geeft de film het antwoord? Computers en het digitale netwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spoiler alert!

"The Matrix" is de naam van het computerprogramma dat de machines in de film gebruiken om de mensheid te overheersen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Potdikke ik wilde hem nog gaan zien nu is het verpest :)
ik ken matrix weet er veel over heb alle fims gezien Matrix is een progamma ze noemen dat de matrix het is een soort hack progamma (volgens de film)