Kan iemand mij het einde van "Source Code" uitleggen?

Ik heb net de film Source Code gezien maar snap het einde niet helemaal. Ik heb al op internet gezocht maar ik kom alleen op Engelse vindingen en daar kom ik niet uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Dit is hoe ik het einde van de film heb ginterpreteerd:

Captain Colter Stevens krijgt nog een laatste kans om het meisje van de trein te redden. Hij denkt dat hij 8 minuten krijgt en dat het dan voorbij is. Die militaire vrouw zal hem dan doen laten sterven door de machine waaraan hij ligt uit te zetten.
Captain Colter Stevens redt het meisje en 'sterft' dus niet met de treinexplosie. Hij blijft dus leven in die 'andere parallelle wereld' in de verleden tijd. Hij stuurt een smsje naar die militaire vrouw waarin hij uitlegt dat 'The source code' werkt. Dit stuurt hij naar de militaire vrouw die ook in die 'andere wereld' leeft. In die wereld is er nooit een trein ongeluk gebeurt en moet die man op krukken wachten op een andere aanslag waarin hij 'the source code' voor de eerste keer kan uitproberen. Alleen die militaire vrouw weet dus dat 'the source code' werkt en dat hij al is uitgeprobeerd.

Waar het op neer komt is dat Captain Colter Stevens in een andere wereld blijft doorleven. In die wereld zal 'The source code' dus bij een andere aanslag opnieuw voor het eerst ingezet worden. Als Captain Colter Stevens die aanslag ook weet te voorkomen, zal hij daar in een ander lichaam ook blijven doorleven. En in die wereld zal er dus weer gewacht moeten worden op een nieuwe ramp waar 'The source code' voor het eerst uitgeprobeerd kan worden.. Enz, Enz..

Het was moeilijk uit te leggen, hopelijk snap je wat ik bedoel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het einde speelt dus niet af in de 'echte' wereld maar in de 'source code'. Dus de militaire vrouw zal er op een gegeven moment toch een einde aan maken. In ieder geval bedankt, dit biedt toch weer meer verduidelijking.