Een deel van de sterscenes zijn nep, Allan A. Apone was verantwoordelijk voor demakeup en special effects en zegt dat circa 40% nep is.
Maar een deel is echt. Er zitten beroemde scenes in uit de media, o.a. een napalm bombardement in Vietnam.
Ook zijn er verschillende fragmenten van het doden van dieren, zoals kleine zeehondjes en een scene in het slachthuis.

Toegevoegd na 48 seconden:
sterscenes moet uiteraard sterfscènes zijn.

Het klinkt als een vreselijke film, deze info heb ik van Wikipedia gehaald en vertaald, daar kun je meer er over lezen (Engels).
Kimath
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gatver ja. Ik herinner me nog het slachten van een puppy bij een chinese familie thuis voor het avond eten.
Of het aapje dat met zijn hoofd allen boven een tafel in een restaurant uit kijkt en ze met een hamertje zijn hoofd in slaan om zijn hersenen op te eten. Walgelijk dat soort beelden. En toch stug blijven kijken he, hoe stom, denk ik nu!
Kimath
12 jaar geleden
Brrr, wil ik echt niet zien.

Andere antwoorden (6)

Dit zijn echte beelden iig in mijn tijd jaren 90
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
faces of Death is 100% echt.. het is een soort compilatie van home video's... een beetje funniest home video's maar dan anders ;-) herinner me nog goed dat ik ze gezien heb.. echt te erg gewoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is echt, en ik kan het me ook nog herinneren dat ik 10 jaar geleden één aflevering heb gezien ( er waren meerdere uitgekomen toen ) , echt verschrikkelijke beelden zaten er tussen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echte beelden zijn het. Opnamen gemaakt na ongelukken, het afslachten van verschillende dieren en home video's die geheel verkeerd aflopen. Allemaal met de dood als gevolg.

Al wel 20 jaar geleden heb ik toen een aantal video's gezien, nog steeds sommigen in mijn geheugen gegrift.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste aflevering was echt .
Die is gemaakt door een patholoog anatoom die alle soorten van dood wou onderzoeken .
En de rest was een mengsel van echt en nep .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minstens een deel is fake. In een van de films staan bijvoorbeeld beelden van een zogenaamd mislukte goocheltruc waarbij de goochelaar doorboord wordt door ijzeren pinnen. Bekijk je dat stuk beeldje voor beeldje, dan zie je duidelijk dat de goochelaar in de bewuste scène vervangen is door een pop.

Verhip: die scène staat op YouTube, zie link.