Ik zoek een film

Ik heb een vage beschrijving.
Het gaat over 2(?) kinderen(2 jongens, een tweeling volgens mij), die op zoek gaan naar hun moeder. Aan het eind, vinden ze het huis van hun moeder, alleen woont ze daar niet meer.
Er speelt ook een koppel in, die net getrouwd is, en die helpen de 2 kinderen. Als de kinderen hun moeder niet kunnen vinden, nemen ze de zorg over de kinderen.
Volgens mij begon de film met een vlieger of vliegtuig bij een berg, maar ik weet het niet zeker.

Graag zou ik deze film weer eens willen terugzien, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Family plan.
Een weeshuis dat op kamp gaat, twee broertjes die van plan zijn om vanuit kamp hun moeder te gaan zoeken. Het ene jongetje heeft een afstandbestuurbaar vliegtuig, nog van zijn vader geweest, rood met wit.
Aardige film, beetje flauw hier en daar, met oa Leslie Nielsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Frankrijk / West-Duitsland
Drama / Oorlog
105 minuten

geregisseerd door Jean-Loup Hubert
met Richard Bohringer, Antoine Hubert en Julien Hubert

De Tweede Wereldoorlog is bijna afgelopen. De Franse broers Antoine en Julien wonen tijdelijk bij hun oom en tante. Ze besluiten niet langer te wachten op de bevrijding en gaan op zoek naar hun moeder. Ze ontmoeten de gedeserteerde Duitse soldaat Frans-Jozef en raken met hem bevriend. Dan openbaart zich alsnog het geweld en de waanzin van de oorlog.

Of bedoel je deze .?