Hoe heet het elfje van Peter Pan?

Dit lijkt een domme vraag, maar ik ben benieuwd naar de antwoorden.

Graag vertellen welke naam het eerst bij je opkwam VOORDAT je de antwoorden had gelezen. En, als je wilt, je leeftijd erbij zetten.

Ik ben benieuwd of er een verband is tussen de naam van het elfje en de leeftijd van de respondent.

Toegevoegd na 1 week:
Ik had verwacht dat de oudere respondenten het Elfje zouden kennen onder haar oorspronkelijke naam: Rinkelbel.

Ik heb zelf een kindervoorleesboekje uit mijn jeugd. Daarin kwam Rinkelbel voor. Ook in de oude Disneyboeken en in de Donald Duck heette ze Rinkelbel.

In de trein hoorde ik laatst een paar meiden praten over Tinkerbell. Ik vroeg me af waarom ze de Engelse naam gebruikten - de boze kapitein noemden ze namelijk wel Kapitein Haak, en niet Captain Hook.

Vandaar mijn vraag.

De verwachte geleidelijke overgang van Rinkelbel (oudere generaties) naar Tinkerbell of Tinkelbel is niet tevoorschijn gekomen. Kennelijk zijn ook de ouderen kort van geheugen, want vroeger heette het Elfje toch echt Rinkelbel.

http://www.bol.com/nl/p/boeken/disney-s-magische-verhalen-peter-pan/1001004005909947/index.html
http://www.disneyinfo.nl/boekendetail.php?film=71

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.5K

Het beste antwoord

Grappig, hier had ik laatst een discussie over. Ik ken ze nml. als Rinkelbel uit de Donald Duck van de jaren 70. Met de nieuwe Disney film lijkt het alsof iedereen die naam is vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb getwijfeld of ik een beste antwoord moest kiezen. Heb toch maar jouw antwoord als beste gekozen. Omdat je, als één van de zeer weinigen, je geheugen niet hebt laten veranderen door de Engelse naam die nu wordt gebruikt. zondag noemde ook Rinkelbel, maar jij was eerder, en jouw uitleg geeft aan dat je je verwondert over de vergeetachtigheid van de rest van de wereld.

Andere antwoorden (33)

Tinkelbell

Toegevoegd na 49 seconden:

Toegevoegd na 11 minuten:
In mijn jeugd heete die dame Wendy, maar dat is lang geleden ;) van Wikipedia gestolen achteraf ; "Peter Pan og Wendy "
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wendy is de oudste van de drie kinderen die met Peter Pan naar Neverland gaan ; het elfje en Wendy zijn zeker niet dezelfde persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd marleen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je heb gelijk, ik heb even dieper in het geheugen gegraven: was Tingeling, ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ skusme, vooruit je leeftijd erbij haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tinkerbell ....18
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als rechtgeaard kwartje was mijn reactie: "Tinkerbell".

Het zou kunnen dat dit de Engelse benaming is, en de Nederlandse hier enigszins vanaf wijkt. Daar heb ik vaker last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twinkelbel, lft. 58
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tinkerbel. 37.
Antoni
14 jaar geleden
Bij mij komt Tinkerbell het eerste op, maar dat komt denk ik doordat recent hiervan een film uit is die ik voor de kinderen heb gekocht. Mijn leeftijd staat in mijn profiel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er niet waar? De leeftijd staat wel degeiljk in het profiel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
staat er luid en duidelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet waar dat ik de film heb gekocht? ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh, dan zat er wat vertraging op. Ik had het tegelijk met de post gewijzigd. Leek me wel handig ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm. wel raar, die beroepsgegevens zijn inderdaad nu weg. Vreemd.
Tinkerbel 40
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tinkerbel of Tinkelbel in het Nederlands, Tinkerbell in het Engels. Volgens mij is het in het Nederlands recentelijk weer met een r geworden want het was heel lang met een l.

41 - en - één - dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou , gefeliciteert met gisteren dan ;)
zonder te lezen tinkerbel.
en ben 24
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tinkerbell
en ik ben 54 jaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het elfje heet Tinkerbell, ik ben 54
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook Tinkerbel, ik ben 18.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb me ingehouden en de rest nog niet gelezen.

Here goes:

Tinkerbell

Ik ben 29 jaar.

En dan ga ik nu op mijn gemak de andere antwoorden lezen, ben benieuwd waar dit heen gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tinkerbel ..maaruh krijgen we ook nog uitleg tot wat voor een doel dit dient?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tinkerbel 36 ben ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Rotaluclac;

Zonder lezen; Tinkerbel, (47jr).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tinkerbel!

Daarna dacht ik nog aan Tinkelteefje, maar dat komt omdat ik laatst een show van Hans Teeuwen zag.

Ik ben 14 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
clara 29 jaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tinkerbell, ik ben 22 jaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tinkerbell.. 15
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tinkerbell (ik ben 30 maar heb een dochter van 7)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tinkerbell in het engels
tinkelbel in het nederlands

En tinkelteef voor de mensen die haar niet zo mogen
- 27jr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tinkerbell, best logisch, dat elfje kent iedereen bijna denk. (btw, 19)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tinkerbel!
Ik ben 17

En ik was vroeger fan van PP!! En had dit jaar een disney-agenda, met op de voorkant.. jaja: tinkerbel! :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tink, 16
Tink komt uit de musical Peter Pan (met Vera Mann) Deze musical heb ik gezien toen ik acht was(denk ik). Daarin was Tinkerbell een rood laserlichtje. Dat lichtje doofde ergens in die musical waarop peter pan zei: Tink, niet dood gaan tink. vandaar Tink, maar t is dus de afkorting van Tinkerbell
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tinkerbell, anders moet je het ff googlen...:P

Toegevoegd na 43 seconden:
14 jr.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste naam die bij me opkomt is Rinkelbel.
14 jaar geleden
Tinkerbel

Of Tinkelbel, dat ligt eraan of je de Engelse of de Nederlandse naam wilt...

Toegevoegd na 56 seconden:
Oh ja, ik ben 25
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze heet Tinkerbel, maar soms staat er in boeken dat ze Rinkerbel heet, maar dat klopt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg altijd Tinkerbell. Ik heb begrepen dat in België de naam Tinkelbel gebruikelijker is.
Ik ben 38.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is gewoon duidelijk dat is Tinkerbel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is natuurlijk Tinkerbell (ook wel es gekscherend twinkerbell genoemd omdat ze licht geeft)
Ik ben 21 jaar