waarom hebben de slechte mensen in een film vaak een duits, russisch of frans accent? en waarom zijn aliens in films ook vaak slecht ?

is dat geen soort van discriminatie?

Toegevoegd na 21 minuten:
ow nog een vraag erbij..
als in amerikaanse films mensen met een duits, russisch of frans vaak slecht zijn, wie zijn dan de slechterikken in duitse, russische en franse films ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Komt volgens mij omdat ten opzichte van de Amerikanen dat vijanden zijn, en de Amerikanen toch wel het grootste aandeel in de filmindustrie hebben.

Aliens zijn kwaadaardig omdat dat makkelijker een spectaculairder verhaal geeft. Maar E.T. was erg lief :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie: Vijanden waren in het verleden :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Xenofobie: angst voor het onbekende. Speciesisme: discriminatie op basis van soort (mens/alien of mens/dier). Dit zijn diep ingebakken kenmerken van de mensheid: wat je niet kent en wat anders is, moet wel bijna slecht zijn.

In een film moeten de slechteriken duidelijk te onderscheiden zijn van de goeierikken, anders kunnen de wat minder intelligente kijkers het niet meer bijhouden. En dan is een duidelijk afwijkend accent of uiterlijk het allermakkelijkst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Brit, een Cowboy en een Australiër hebben net zo'n overduidelijk accent, maar zijn een stuk minder vaak slecht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en dan is het dus makkelijk om de slechteriken het accent te geven van echte vijanden uit het verleden, zoals jij in je antwoord al zegt. Zo hebben in Nederlandse films de dommeriken vaak een Vlaams accent. Lekker je eigen vooroordelen bevestigen en generaliseren ;-)
De slechte mensen hebben in films een Russisch accent omdat Rusland het communisme had, een systeem dat lijnrecht tegenover het kapitalisme staat. Mensen die een ander systeem dan jij aanhangen deugen dus niet, volgens die films dan hè. Ze hebben ook een Duits accent vanwege het kwaad dat ze in de Tweede Wereldoorlog hebben aangericht. Duitsland had toen niet alleen het plan de hele wereld te veroveren en niet Arische volken uit te roeien maar ze hadden ook een hoop (?) geleerden die de vreselijkste experimenten deden en niets goeds met de mensheid voorhadden. Die Duitsers deugen dus ook niet is de onderliggende gedachte. Een Frans accent bij de slechterikken schrijf ik toe aan dat er veel misdadigers van allerlei nationaliteiten zich in Parijs of Marseille ophouden. En aliens worden als slecht gezien omdat hun uiteindelijke doel meestal is om onze aarde in te pikken.
13 jaar geleden
Je kijkt dan ook naar Amerikaanse films. Amerikanen denken in vooroordelen. Duitsers zijn slecht (WO2). Russen zijn fout (Communistisch). Nederlanders nemen t niet zo nauw met sex en drugs. Zuid Amerikanen zijn corrups. En The Bad Guy is altijd in het zwart.