Wat zijn goede films waarin alles fout gaat?

Ik geloof dat het een klucht heet maar dat weet ik niet zeker.
Je kent ze waarschij nlijk wel van die films waarin bv iemand met het viegtuig moet gaan maar die vlucht word gemist waarna de rest van de film een aaneen schakeling is van kleine ongelukken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

The National Lampoon-serie met Chevy Chase
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Airport, Naked Gun-serie, American Pie, Laurel en Hardy-films, the Pink Panther.

Toegevoegd na 10 uur:
Ook erg leuk vind ik de Back to the Future-films, waarin ook van alles fout gaat, een combinatie van Science Fiction en Humor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thx
Final destination 3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de dikke en de dunne
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dumb and Dumber, echt een aanrader. een van de weinige films trouwens waar ik echt gestrekt van ging. Jim carey speelt er een hoofdrol in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ dank voor je antwoord
The Party, met Peter Sellers.
Hij speelt een Indiase acteur, die het in Hollywood probeert te maken. Al gelijk verpest hij een filmopname zodanig, dat hij op een 'zwarte lijst' wordt geplaatst, die (natuurlijk....) verwisselt wordt met een invitatie-lijst voor een enorme Hollywood-party, waar hij in z'n beste pak naar toe gaat.
En dan komt het dus niet meer goed....

Een aanrader voor zo'n sombere dag die niet lekker zit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Briljante film +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij ons is 'birdy birdy nam nam' nog steeds het ultieme compliment voor een goed-geslaagd etentje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok die ga ik dus als eerste kijken +
The Money Pit

http://www.imdb.com/title/tt0091541/

met Tom Hanks en Shelley Long.

Het gaat over twee mensen die een goedkoop huis kopen, met 'een paar kleine gebreken'. En daarna gaan ze verbouwen...
rose
13 jaar geleden
Planes, trains and automobiles met Steve Martin en John Candy. Daarin gebeurt precies wat je in je vraag omschrijft. Erg leuke film!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Airplane 1&2 en Top Secret
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je antwoord
De film "Click", met Adam Sandler, over een man die een afstandsbediening vindt waarmee hij zijn leven kan pauzeren, doorspoelen, etc. Dit heeft echter tot gevolgen dat zijn leven steeds slechter en slechter afloopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Clockwise met John Cleese is een van mijn persoonlijke favorieten.

http://www.imdb.com/title/tt0090852/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja Clockwise, helemaal vergeten, die is echt heel goed!!!
A fish called Wanda ook trouwens !! Eigenlijk alles met John Cleese ( Fawlty Towers: hilarisch, maar geen film).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jaja cloch wise die heb ik een tijd terug gezien die is echt geniaal +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, plus! Hilarische film.
Unfaithfully yours met o.a. Dudley Moore.
Die moet je gewoon zien haha...
Hij verdenkt zijn veel jongere vrouw van overspel en zet een moord in scene. Athans dat wilt hij. En z'n plan loopt gigantisch in de soep.
Zien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat klink goed(erug goed) bedankt voor je antwoord +
Rat race. Ik vond hem erg grappig, gaat van alles mis met sommige personen, vooral Cuba Cooding Jr. als buschauffeur met een bus vol Lucy Ball's look a likes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je antwoord die ga ik ook snel zien.+
veel goede zijn al genoemd maar nog eentje ;

Mouse trap.
Bad things (++)
alle cheech en chong films
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thx +
Dinner for Schmucks, heel grappig maar ook wel een beetje zielig.

Sorry als mijn link misschien duits is, heb namelijk een duitste IMDB...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mister Bean!