Waarvoor staat de benaming 'Stalko' wanneer men over Borsato praat?

Ik zie af en toe video's voorbijkomen op Youtube waarin het lijkt alsof Borsato of zijn entourage met 'Stalko' worden benaamd. Wie of wat is Stalko?

8.9K
Amadea
2 jaar geleden
Vermoedelijk wordt daarmee geïnsinueerd dat de man als stalker diverse jongedames achtervolgt.

Antwoorden (1)

‘Stalko’ is een naam die Yvonne Coldeweijer (presentatrice, zangeres, actrice en youtuber) aan Marco geeft.
Ze heeft nooit aangegeven waarom ze dit doet. Waarschijnlijk omdat zij vindt dat Marco Borsato mensen, ook kinderen, lastig valt (stalkt).
https://www.youtube.com/watch?v=1aaxmZongyo

Coldeweijer richt zich op haar YouTube-kanaal en Instagramaccount vooral op het verspreiden van roddels, geruchten en schandalen uit de Nederlandse amusementswereld. Door Yvonne zelf 'juice' genoemd. De blondine noemt zichzelf in deze hoedanigheid daarom ook regelmatig 'Alberta Verlinde', verwijzend naar bekend roddeljournalist Albert Verlinde. Als influencer verspreidt ze met name juice over BN'ers als André Hazes jr., Marco Borsato, Tony Junior en Lil' Kleine.
.
Marco noemt zichzelf soms een ‘Italian stallion’ (Italiaanse hengst). Het kan ook zijn dat hij daarom Stalko genoemd wordt.
SimonV
2 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
Zou het kunnen dat ook het Engelse woord stalk = schoorsteen (veritaliaanst tot stalko) als woordgrap uitkomst biedt? In de betekenis van: een hoge boom vangt veel wind = een hoge schoorsteen vangt veel wind.
Om nog maar te zwijgen over de Bargoense betekenis van schoorsteen: een bekend 18de eeuws lied is -'k Ben schoorsteenveger van mijn vak-.