Waarom worden zangers Sinatra en Martin geassocieerd met de maffia?

Waarom worden de van oorsprong Italiaanse zangers Frank Sinatra en Dean Martin geassocieerd met de maffia?

3 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Kennissen van Sinatra waren leden van de maffia: Lucky Luciano, Bugsy Siegel, Willie Moretti en de neven van Al Capone, The Fischetti Brothers. Zo werd Sinatra in 1947 in Cuba gefotografeerd tijdens de vrijlating van Lucky Luciano uit de gevangenis.

Dean Martin had net zoveel maffia-banden als Sinatra. Delen van Martin's FBI-dossier beschrijven zijn vroege onderwereld-connecties als een blackjack-dealer en aspirant-bokser onder auspiciën van de maffia in Steubenville, Ohio in de jaren dertig. Gegevens van de staatspolitie van Michigan uit de jaren zeventig tonen Martins vriendschappelijke relatie met leiders van een aantal maffiafamilies in het Midwesten.
SimonV