Waarom greep Michael Jackson zichzelf altijd in het kruis terwijl hij 'aaauuuw!' riep?

Michael Jackson greep zichzelf vaak in het kruis (penis en testikels) en als ik me niet vergis riep hij daarbij ook 'aaauuww!'

5.4K

Antwoorden (2)

Volgens eigen zeggen was dat een onbewuste reactie op de muziek.

https://www.youtube.com/watch?v=Hp4t7tVF5OE
===

De meeste en duidelijkste kruisgrepen vallen te zien in de outtro van de videoclip van "Black or White".
Volgens eigen zeggen het bedenksel van Vincent Paterson.
https://www.youtube.com/watch?v=kc43wxtqs3k&feature=youtu.be&t=1520
(Dat was overigens na clips als Bad waarin ook allerlei kruisgrepen te zien zijn.)
Volgens Paterson vond MJ deze kruisgreep fantastisch en voerde en hem meermaals uit en voegde er nog de ritssluiter aan toe.
Toegevoegd op 28 juli 2020 19:45: tekst
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
MJ heeft legio verschillende verklaringen afgelegd over de niet door hemzelf bedachte beweging.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://vtm.be/telefacts-zomer/vincent-paterson-het-genie-achter-michael-en-madonna?referrer=https://www.google.com/
Er was een jarenlange samenwerking tussen de geniale choreograaf en de grootste popster aller tijden. De meeste dansbewegingen van Jackson zijn bedacht door Patterson. De man werkte intussen ook samen met dat andere popicoon, Madonna.
LeonardN
3 jaar geleden
Vincent Paterson stelt inderdaad dat hij een kruisgreep deed tijdens een oefening, dat was ten tijde van Black or White(1991) naar eigen zeggen:
https://youtu.be/kc43wxtqs3k?t=1520
BoW zat dan ook vol kruisgrepen. BoW was echter een tijd na Bad (1987):
https://youtu.be/dsUXAEzaC3Q?t=24
https://youtu.be/dsUXAEzaC3Q?t=130
Één van de vele dansbewegingen van Michael Jackson was de kruisgreep.
Ik zie het als één van zijn vele uitvoeringen, net als de moonwalk.
Het was wel een feit dat het publiek uit het dak ging.
En het getuigt van een knap staaltje danskunst.

Natuurlijk wordt er volop gespeculeerd waarom hij dit deed.
Helemaal na zijn dood en de vele aantijgingen.

Een aantal verklaringen:
Hij gaf hiermee aan figuurlijk enorm gegroeid te zijn.
Hij gaf hiermee aan dat hij altijd een kind wilde blijven, maar toch een man is.

Misschien was het alleen een knap staaltje dans waar het publiek enthousiast op reageerde.
Vragen kunnen we het hem niet meer. Hij is de enige die het echt zou weten.
Is het belangrijk om te weten? Zie het als iemand die naast kunnen zingen, ook kon dansen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
taillie
3 jaar geleden
nog een paar moves:* "anti-gravity lean" waarbij hij enorm ver vooruit ging hangen terwijl schoenen plat op de grond bleven en terug recht kwam (met behulp van die schoenen natuurlijk)
* "the kick" was ook wel 1je die vaak terug kwam
*"toe stand" is dat hij op de tippen van zijn schoenen stond, deed dat soms na de kruisgreep
en zo zijn er nog wel een paar... los gezien van zijn privéleven, is het nog altijd "the king of pop", zalige teksten als je die eens vertaald leest, shows altijd tip top, .....
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor de mooie aanvulling taillie.
Ik begrijp ook oprecht niet wat mensen bezield om (vooral na zijn dood) het privéleven van iemand zo neer te zetten. Vervolgens dat te linken aan zijn uitmuntende dans.
Natuurlijk geef je als artiest in leven een politiek correct antwoord. Helemaal als je bij de Oprah zit met alle camera’s op je en de hele wereld voor de buis.
Laat de man lekker. Dans is expressie! En dansen kon hij ;-)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De wereldberoemde ‘greep in het kruis’ en de uitgestoken arm werden handelsmerken van Michael Jackson komen niet van hem zelf. De beweging werd bedacht door Vincent Paterson, de choreograaf van Jackson.
https://www.ntr.nl/Het-Uur-van-de-Wolf/6/tekst/3-Doc-Het-genie-achter-Michael-en-Madonna/157
Hijzelf heeft er legio verschillende verklaringen over afgelegd.
taillie
3 jaar geleden
@joan inderdaad waar dans is, is er een choreograaf.
zoals heel veel zangers/groepen ook hun eigen nummers niet schrijven ;)