Waarom heeft Harvey Weinstein tennisballen aan z'n looprek?

Picture for question
4 jaar geleden
5K
Antoni
4 jaar geleden
Volgens sommige commentaren probeerde hij daarmee bij de rechtbank een zielige indruk te wekken, net zoals met zijn wat onverzorgde outfit. Hij zou zo de indruk willen wekken een oud kwetsbaar mannetje te zijn in plaats van een notoire pleger van seksuele misdrijven. Overigens heeft hij het looprek wel nodig vanwege een auto-ongeluk in het verleden.

Het beste antwoord

Dat dient om het rek een beetje te kunnen laten glijden. Anders moet je het voortdurend optillen om een stap verder te kunnen komen. In Amerika worden bijna geen rollators gebruikt, maar dienen looprekken met tennisballen eronder als alternatief daarvoor.
Amadea
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tennisballen zijn zacht maar hebben tegelijk veel glijweerstand; ze zijn een goedkope/simpele manier om zowel de vloer te beschermen tegen afdrukken van de poten, maar ook om wegglijden van het looprek te voorkomen.