hoe worden zangers gezond oud?

amerikaanse rock zanger vele hebben in het verleden drugs gebruikt en hebben nu een hoge leeftijd bereikt hoe don ze dat?

Picture for question
4 jaar geleden
3K
crispy
4 jaar geleden
Ze worden niet gezond oud. Sommigen worden wel oud, maar dat heeft niets met gezond te maken. En velen worden ook niet oud...
TurfGraver
4 jaar geleden
Geld helpt ook een boel.
LeonardN
4 jaar geleden
Weleens van club27 gehoord?
https://nl.wikipedia.org/wiki/27_club
Of deze lijst?
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_pop_musicians_who_died_of_drug_overdose Ozzy Osbourne heeft onlangs zijn tour afgezegd/opgeschort vanwege gezondheidsklachten.
Je lijkt enkel te kijken naar diegenen die ouder zijn geworden en nu gezond lijken. Het is overigens niet zo dat je met drugsgebruik niet oud kunt worden. Zeker als je veel geld hebt.
tinus1969
4 jaar geleden
Op de foto staat overigens geen rickzanger maar filmster Johnny Depp - die nog niet bepaald stokoud is.
TurfGraver
4 jaar geleden
@tinus1969,
Het is Steven Tyler

Antwoorden (2)

Geluk met de gezondheidslotto om eerlijk te zijn. En btw zo veel worden er nu ook weer niet zo oud.

Sommige mensen doen alles om gezond te blijven. Drinken niet, roken niet en toch krijgen ze longkanker. Andere mensen kijken naar niets en worden met gemak 90 en ouder zonder last van wat dan ook.
4 jaar geleden
Er zijn heel wat rocksterren jong overleden aan hun drugsgebruik. De oudjes vallen ruwweg in twee categorieën:
De categorie 'Mick Jagger': Sterren die ondanks een ruig imago eigenlijk altijd betrekkelijk matig waren/zijn met drugsgebruik
De categorie 'Eric Clapton': Sterren die vooral heroïne gebruik(t)en. Heroïne is zwaarverslavend maar van zichzelf weinig giftig. Heroinejunks komen vooral in de gezondheidsproblemen door indirecte gevolgen: Zelfverwaarlozing/junkengedrag (zoals ondervoeding), of door gebruik van vieze naalden, vervuilde heroïne etc. Wie dat weet te vermijden kan een heroïneverslaving lang volhouden (dit itt cocaïne, dat niet voor niets 'de witte sloper' heet).