Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie was de "Queen of Disco" uit de jaren '70? En bestaat er dan ook een "King of Disco"?

Als men spreekt van de "Queen of Disco" over wie hebben ze het dan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is waarschijnlijk Donna Summer.

Je zou de danser van Boney M. als king kunnen zien, maar die zong niet. Dus in dat opzicht was er geen King of Disco.
(Lees meer...)
Amadea
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Ik zou voor Barry Gibb (van de Bee Gees) gaan als king. ;)
Amadea
5 jaar geleden
Ik zie de Bee Gees niet als disco-vertegenwoordigers. Meer een combinatie van pop en soft rock.
TurfGraver
5 jaar geleden
Tja, die vrijheid heb je.
Toch wordt er verder anders over gedacht.
Vanaf het moment dat Jive talkin' in 1975 verrassend een Amerikaanse nummer 1-hit werd, werd de draad weer opgepakt en met het uitkomen van de soundtrack van Saturday Night Fever in 1977 was de groep plotseling weer immens populair, en was ze een van de belangrijkste exponenten van de disco geworden....
Z512099
5 jaar geleden
+ Donna Summer, zeker weten en Barry White als king misschien?

Andere antwoorden (1)

Zangeres Donna Summer werd de Queen of Disco genoemd. Maar ook voor zangeres Gloria Gaynor wordt soms die titel gebruikt. Verder volgens deze website https://en.wikipedia.org/wiki/Honorific_nicknames_in_popular_music geldt dit ook voor zanger Sylvester.

Een King of Disco is mij niet bekend.
...
Aanvulling: Nile Rodgers, oprichter van de Amerikaanse band Chic, wordt soms de King of Disco genoemd.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 07 mei 2018 12:21: tekst
Antoni
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding