Waarom worden sterren zoveel betaald ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
Amadea
6 jaar geleden
Omdat het heel veel van je privacy kost als je een beroemd persoon bent.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vraag en Aanbod en merkbekendheid
Als je Johnny Depp in je film wil dan is er maar een Johnny Depp om uit te kiezen. Je kunt niet naar een goedkopere concurrent gaan. Maar je neemt toch Johnny Depp en Pietje Puk omdat de kosten die je daarmee maakt waarschijnlijk opwegen tegen de opbrengsten van de film omdat veel meer mensen een film met Depp willen zien dan met Puk.
Er is wel een grens aan wat Depp kan vragen. Als ik den dat hij meer kost dan hij opbrengt neem ik hem niet.
Populaire acteurs worden soms de serie uitgeschreven omdat ze teveel geld wilden hebben.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je neemt niet Puk bedoel ik
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heeft niets met privacy te maken. -Veel beroemdheden (niet allemaal overigens) verdienen veel geld.
-Als je beroemd bent heb je (vaak) minder privacy. Maar een beroemdheid krijgt niet veel geld omdat deze minder privacy geniet. Een muzikant verdient veel omdat veel mensen het album kopen (of omdat veel mensen naar zijn/haar concerten gaan). Een filmacteur krijgt veel geld omdat deze veel mensen naar de bioscoop trekt (of dat dat verwacht wordt). @spettertje Ooit een CD of DVD gekocht/bioscoopfilm bekeken? Deed je dat puur op de muziek of film, of heeft de persoon die deel was van de productie daarin een rol gespeeld? Als dat laatste het geval is, kan je je wellicht voorstellen dat dat voor mensen geldt. Misschien is een cabaretier nog wel het beste voorbeeld. Je hebt een paar keer een show gezien op TV van een cabaretier, en volgende week komt hij in jouw stad. Je gaat naar de toneelzaal en die avond speelt die cabaretier in de grote zaal en een onbekende in de kleine zaal. Het kaartje van de bekende kost 30 euro, het kaartje van de minder bekende 20 euro. Grote kans dat de grote zaal uitverkocht is en de onbekende zelfs met een prijsdaling naar 15 euro de zaal nog maar net aan vol krijgt. Naamsbekendheid is dus een enorm grote factor in deze. Bedenk ook goed dat het bij films vaak anders werkt dan bij muziek. Bij een film wordt de acteur een vast bedrag betaald, bij muziek vooraf en achteraf. Dus een artiest die goed in de markt wordt gezet kan ook met een debuutalbum enorm veel verdienen. Onbekende (slecht betaalde) acteurs die aan een onverwachte succesfilm hebben meegewerkt zullen daar vaak geen cent meer aan verdienen.

Antwoorden (1)

De mensen die aan die sterren zo veel betalen verwachten aan die sterren ook veel te verdienen. Wie een beroemde filmster laat meewerken aan zijn film, kan er bijna zeker van zijn dat de film veel geld opbrengt. Veel mensen zien die beroemde filmster namelijk graag opnieuw.

Als aan iemand veel is betaald en is het product, bijvoorbeeld de film, succesvol geweest, dan kan die persoon een volgende keer opnieuw een hoog bedrag vragen. Zijn unieke talent biedt immers niemand anders dan hij.
Antoni