waarom is Onassis eigenlijk nooit getrouwd met Maria Callas?

Ik heb daar nu al zoveel versies over gehoord, is er een objectieve bron die beschrijft waarom hij nooit met Callas trouwde maar wel met Jackie Kennedy?

7 jaar geleden
14K
tinus1969
7 jaar geleden
Op basis van::
https://en.wikipedia.org/wiki/Maria_Callas#Onassis.2C_final_years.2C_and_death Tussen 1959 en 1966 iig niet, omdat Callas officieel nog getrouwd was. In 1968 legde hij het aan met Kennedy.

Het beste antwoord

Op 19 december 1958 gaf Maria Callas een galaconcert in Parijs. Er zaten veel bekende personen in het publiek, onder wie Aristoteles Onassis. Na het gala werd ze door haar man aan hem voorgesteld en hij toonde direct grote interesse in haar. In 1959 had Maria wat minder professionele verplichtingen en in juli werden zij en haar man door Onassis uitgenodigd voor een cruise op zijn jacht. Aan het eind van deze cruise waren Maria en Onassis (die in die tijd eveneens met een ander getrouwd was) geliefden en was het huwelijk met Giovanni Meneghini over. In november van 1959 scheidden ze officieel van elkaar en in 1960 scheidde Onassis van zijn vrouw.

Toen de carrière van Callas voorbij was deed ze afstand van haar Amerikaanse burgerschap en nam ze de Griekse nationaliteit aan, in de veronderstelling dat Onassis met haar zou trouwen. Maar haar relatie met Onassis was zeer stormachtig en het liep er op uit dat de man op 20 oktober 1968 trouwde met Jacqueline Kennedy, de weduwe van president John F. Kennedy.
Maria was er helemaal ondersteboven van en haar naasten zeggen dat ze er nooit overheen gekomen is. Toch was Maria de liefde van Onassis' leven. Al na een vrij korte tijd wilde hij weer van Jacky scheiden, maar de Griekse wet uit die tijd stond dat niet toe. Hij zette vervolgens zijn affaire met Maria Callas voort.
Amadea
7 jaar geleden
liveisgreat
7 jaar geleden
Ja Onassis was iemand die prestigieus was in zijn vrouwenkeuze. Jackie Onassis was voor hem wellicht een soort "trofee" maar het hart liegt niet.... Jammer voor Maria Callas dat hij nooit de knoop durfde door te hakken...en als hij dan wilde, gehinderd werd door de wet.
Bedankt voor je antwoord!