wat is eigenlijk n moderne diva, om precies te zijn?

Het is duidelijk op internet wat n operadiva is. Maar als je kijkt naar Samantha/Barbie; is dat dan geen diva bijvoorbeeld? Ik vraag me namelijk af of dat wel überhaupt diva's zijn: vrouwen die totaal niet op hun mondje zijn gevallen/ soms als n prinses behandeld willen worden/ kei ambitieus zijn/ erotische trekjes hebben, enzovoort.
Dus wat is nou volgens t internet t verschil tussen n ambitieuze sexy-vrouw die altijd haar woordje klaar heeft etc en een (wat t internet noemt) diva?

7 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

"De diva heeft veel noten op haar zang. Eenmaal verworven sterrenstatus via film, muziek, mode of gewoon bekend van radio en tv wordt naar olympische hoogten getild. abcoluut diva-gedrag; fashionable late en dan nog een uur, waslijst aan onmogelijke wensen, grand entrances desnoods over doen als ze onopgemerkt worden."

Kortom, een diva is een over het paard getilde vrouw.

Dat staat los van al dan niet sexy zijn.
7 jaar geleden
Siri1995
7 jaar geleden
Wat heeft t r dan mee te maken dat je dan beroemd moet zijn? Ik voel me namelijk ook n diva; omdat k zo sexy ben, en erotische trekjes heb, en k poseer en pronk. En k ben goed in muziek en zang/ schrijven/ hou bijna alleen qua kleding van jurken en rokken/ ben 100% romantisch/ en ben zo carrièrebewust en ambitieus als weet k niet wat.
Maar als k schrijfster zou moeten zijn zou ik die rol dus wel hebben...? Of hoe zit dat??