Waar komt de 'dab' vandaan?

Als zelfs onze koning aan het dabben slaat, moet ik toch weten waar deze typische armbeweging zijn oorsprong heeft gevonden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Men is er zelf niet over uit: https://en.wikipedia.org/wiki/Dab_(dance)#Origins
Ritsuka
7 jaar geleden
als je dit soort dingen wilt weten, kun je het beste op de site Know Your Meme kijken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ah, ik lees nu dat je schrijft "waar" niet wie, dat is wel duidelijk. Maar Joan heeft het al als antwoord gegeven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vond al dat Wim-Lexima er de laatste tijd wat suf en hoog uitzag: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Dabbing

Antwoorden (1)

Dabben is de nieuwe manier van juichen
Oorspronkelijk is het een dansje uit de Hip Hop-scene van Atlanta (VS), maar inmiddels lijkt het zijn weg naar de Europese velden gevonden te hebben. Pogba vierde zijn doelpunt tegen Capri met deze move en voert ‘m (samen met Mario Balotelli) uit op verschillende social media. Op de instagrampagina van teamgenoot Dybala zagen we een bijzondere dab met legende Pawel Nedved. Ook Lukaku voerde onlangs een perfecte dab uit en Ibe & Clyne van Liverpool deden gisteren hetzelfde na Liverpool’s doelpunt tegen Stoke. Een aantal voorbeelden zie je in de afbeeldingen en video op deze link

Toegevoegd na 35 seconden:
http://www.neveroffside.nl/dab-nieuwe-manier-van-juichen/

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.neveroffside.nl/dab-nieuwe-manier-van-juichen/

Toegevoegd na 6 minuten:
Het fenomeen ‘dabben’ begon in de rapscene van Atlanta en de dans groeide het afgelopen jaar uit tot een van de meest kenmerkende dingen van onze generatie. Lex Immers dabt (en deed dat het slechtst van iedereen), je collega’s buigen hun armen en ook de oma van
voormalig kinderster en Twitter-bekendheid Cole Sprouse deed iets wat erop lijkt. Zelfs het suffe Daily Telegraph schreef erover. Wij weten allemaal dat trends komen en gaan, dabben zal waarschijnlijk vanzelf weer verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
de website neveroffide is er tweemaal ingekomen. Vraag mij niet hoe dat komt.
Inekez1
7 jaar geleden
Ik had er nog nooit van gehoord en mag hopen dat het een fenomeen van korte duur is want het ziet er niet uit. Ik zou het ook niet opgevat hebben als juichen, of welke blije expressie dan ook, als ik het iemand zou zien doen.