Heeft een van The Blue Diamonds Japanse voorouders?

Ruud de Wolff, geboren in 1941 in Batavia, de overleden broer van Riem de Wolff, beiden vormden het duo The Blue Diamonds, heeft Ruud een Japanse biologische vader of voorouder? Riem de Wolff lijkt heel Indisch en Ruud lijkt heel Oost Aziatisch

7 jaar geleden
5.2K
ronron1212
7 jaar geleden
Ze zijn van Nederlands Indonesische afkomst

Antwoorden (2)

Nee. Ruud en Riem en hun zus Nannie en broer Henk zijn van dezelfde vader en moeder: Geraldine Margaretha (Gerda) Loen en Ed de Wolff.
Hun moeder was de oudste dochter van de Indonesische Salmon Samuel Loen die was getrouwd met een Nederlandse vrouw, Anna Laurencia (Annie) Goossens.
Amadea
7 jaar geleden
Meer dan 2 jaar nadat je deze vraag hebt gesteld (en een reactie hebt ontvangen van Amadea) lees ik (Hendrick de Wolff, broer van Ruud en Riem) deze pagina. Ik vind het een hele indrukwekkende vraag, omdat ik, als zoon van Eduard de Wolff, die ook vader van Ruud en Riem is) zolang als ik het me kan herinneren vind, dat mijn vader Japanse gelaatstrekken heeft. Zelf ben ik heel nauw betrokken bij de Japanse cultuur en heb me in het verleden weleens afgevraagd of ik in één (of meerdere) vorige levens in Japan heb geleefd en of ik mijn affiniteit voor Japan en de Japanse cultuur misschien van mijn vader heb geërfd. Ik vind het leuk dat je in mijn vader's uiterlijk Japanse gezichtskenmerken denkt te kunnen lezen, iets wat ik als nazaat van hem eveneens doe. (Ik vind persoonlijk dat mijn grootvader Hendrik (de vader van mijn vader) ook Japanse gelaatstrekken heeft. Misschien heeft er ooit in het verre verleden een vermenging plaatsgevonden bij zijn voorouders.. Met vriendelijke groet, Hendrick de Wolff
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
klaariskees
5 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord, het zou interessant voor u zijn om een DNA test te doen, dan heb je al een benadering van welke streek de voorouders genetisch afstammen. Kent u het boek "In de tijdmachine door Japan" van wijlen Rudy Kousbroek? Daarin een hoofdstuk over gekerstende Japanners en half-Japanners (in Japans museum op Hirado "mixed blood" genoemd) die op 16 juni 1639 Japan moesten verlaten voor een permanent verblijf in Batavia en andere Aziatische steden, waar die bannelingen kolonies stichtten. Vertrek 31/10/1639 met de Breda van Hirado naar Batavia. Zie het schepen register VOCsite. Ik weet niet of er meer schepen later zo met christelijke Japanners zijn gegaan. Ook Japanners in dienst van de VOC, bijv. huursoldaten, leefden in die nieuw gestichte kolonies. Op de dag dat ik geboren werd, stond Oh Carol van de Blue Diamonds nummer 1 (?) in de hitparade, 1 feb. 1960
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zeer bedankt voor deze respons en ik vind de door jou gegeven informatie zeer boeiend. Ik ga het door jou genoemde boek zeer zeker aanschaffen. Een DNA test laten uitvoeren om genetische waarden van mijn voorouders te laten bepalen klinkt eveneens interessant en ik zal het overwegen. Wat leuk dat jouw geboortedatum overeenkomt met de successtatus van 'Oh, Carol' van mijn broers. Ik was op die datum bijna 12 jaar oud en kan me die fijne succes-jaren van Ruud en Riem nog levendig herinneren. In 1961 gingen zij op tournee naar Japan en brachten als souvenir o.a. een kleine ivoren Boeddha mee Dit souvenir heb ik nog steeds en staat sinds jaar en dag op mijn piano. Nogmaals mijn dank voor jouw reactie en ik groet je hartelijkst. Hendrick de Wolff