Waarom kreeg Althea Flynt een christelijke uitvaart?

Voor zover ik na kan gaan, waren zowel Larry als Althea overtuigd atheïst en hadden ze een behoorlijke antipathie jegens georganiseerde religie.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Larry's en Althea lagen openlijk overhoop met de " gevestigde kerken " . Ze geloofden niet in de woorden van de dominees. Ze streden enorm tegen de waarden en normen die kerkelijke bobo's hen oplegde, in de naam van DE Heer. In DIE god konden ze niet geloven.
Maar althea kwam uit een zeer gelovig gezin. En het stel is 11 jaar daarvoor ook in de kerk gehuwd. Ze waren anti-kerk, maar niet anti- god.

___uit : http://www.people.com/people/archive/article/0,,20096764,00.html _____

Althea was buried on a grassy hilltop near Lakeville, Ky. with three generations of Flynts gathered at the graveside. Bob Harrington, an evangelist who had married the couple 11 years before, read the 23rd Psalm and called the deceased "a daring career woman." Sitting by the graveside in his gold-plated wheelchair, Larry tossed a single white rose onto the casket. "Althea," he sobbed, "I'm going to be so lonely without you."
-___________einde citaat _________
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik blijf het, gezien alle 'akkefietjes', een merkwaardige keuze vinden, maar dank voor het antwoord.