Michael Jackson was zwart van nature. En hij is op een of andere reden ineens wit, maar hoe kan het dat zijn kinderen dan allemaal blank zijn?

Oké de moeder was blank maar kan dat wel? ik dacht dat als de vader bruin is en de moeder blank, dan de kinderen dan bruin moeten zijn of meen ik dat maar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.7K

Antwoorden (4)

Michael Jackson had een huidziekte waardoor hij licht gekleurde vlekken kreeg. Daarom gebruikte hij een speciale creme om zijn hele huid diezelfde teint te geven. Zijn kinderen had hij geadopteerd, hij was er niet de biologische vader van. Als hij eigen kinderen had gekregen, dan waren die inderdaad met een donkere huid geboren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Die huidziekte heet Vitiligo. Zie hieronder een afbeelding hoe het eruit ziet als je het niet behandelt:
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey? Ik dacht dat hij van een kind wel de biologische vader was!
Ik kan me vergissen hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dit alleen pure mening is, niemand weet het zeker zelfs over zijn huid zeggen mensen dat hij het zelf had laten bleken.
Amadea
12 jaar geleden
Toastje: Dat kan echt onmogelijk waar zijn. Kijk maar naar Barack Obama, die is de zoon van een Afrikaanse vader en een blanke moeder. De kinderen van Michael Jackson zien er meer uit of ze Mexicaans of Argentijns zijn. Lichtgetint ja, maar geen spoortje van Afro-Amerikaans bloed....!
Zijn kinderen zijn eigenlijk helemaal niet blank, maar wel minder donker dan MJ ooit was. Als een blank iemand en een zwart iemand een kind krijgen, kan het kind alle tinten hebben, van heel donker tot heel lichtbruin. Wel zie je meestal wel bepaalde kenmerken van zwarte mensen (bredere neus, donker haar, krullen, getinte huid).

Michael Jackson is bleek geworden, omdat hij een huidziekte had, Vitiligo, waardoor hij bleke vlekken op zijn huid kreeg. Hij liet zijn hele lichaam dan bleken zodat de vlekken niet meer zouden opvallen.
Zijn oudste zoon, Prince, heeft dezelfde huidziekte.

Het is dus niet zo dat zijn kinderen bleek zijn omdat Michael Jackson een bleke huidskleur heeft gekregen in de loop van zijn leven. Tijdens het leven ontwikkelde eigenschappen worden niet in het DNA opgeslagen en worden bijgevolg niet doorgegeven aan nakomelingen. Zo ook MJ's bleke huid. Het is puur toeval dat zijn kinderen niet zo donker zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof er niks van, deze kinderen: http://ll-media.tmz.com/2011/04/16/0416-jackson-kids-spl267910-001-credit.jpg Zouden dus het kind kunnen zijn van iemand met deze huidskleur (foto jermaine jackson, de broer van): http://www.metrolic.com/wp-content/uploads/2011/03/jermaine-jackson.jpg Wel stom toevallig dat de man die zichzelf wit maakte ook witte kinderen krijgt. Ook zie ik weinig afro-amerikaanse kenmerken in de kinderen.
Er werd ook gezegd dat hij zich laten bleken heeft door racisme.(of het waar is weet ik niet) Hij wou daardoor ook blank zijn omdat hij niet werd geaccepteerd hoe hij was.

Aan de ander kant kan het ook komen nadat zijn haar eens in brand zijn gevlogen tijdens een optreden. Hij moest een chirurgische ingreep ondergaan en werd daar verslaafd aan en liet nog andere ingrepen doen. Het zou dus kunnen dat hij geen echt gezicht meer had, maar zo-een van plastic.

Over zijn kinderen heb ik geen idee hoe het komt, maar het kan zijn dat als je zwart bent en je vrouw wit, je ofwel donker bent van kleur maar lichter ofwel lichter bent van kleur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende bronnen op internet te vinden waar beweerd wordt dat de kinderen niet van Michael Jackson zelf zijn, en zelfs ook niet van Debbie Rowe. Bijgaande link bijvoorbeeld. Het zou best eens waar kunnen zijn, want de kinderen lijken inderdaad helemaal niet op MJ!