Bob Marley leed aan meerdere vormen van kanker, waaronder maagkanker en huidkanker. Deze ziekte is hem uiteindelijk fataal geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij stierf aan de gevolgen van de ziekte: kanker

Hij bleek longkanker en maagkanker te hebben.

Toegevoegd na 7 minuten:
Hij stierf in het Cedars of Lebanon ziekenhuis in Miami.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij kreeg eerst huidkanker maar wilde zich niet laten behandelen. Vervolgens zaaide de kanker uit en kreeg hij een hersentumor. Daar is hij aan overleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 1977 kreeg Bob Marley last van een wondje aan zijn grote teen. Hij nam aanvankelijk aan dat het een voetbalblessure was maar toen de wond niet genas, werd de diagnose melanoom (huidkanker) onder zijn nagel gesteld. Hij wilde de teen niet laten amputeren, omdat dat in strijd met zijn geloofsovertuiging was. De kanker sloeg vervolgens over naar zijn maag, zijn longen en zijn hersenen. In 1980 stortte hij tijdens het joggen in ten gevolge van een hersentumor. Volgens dokters had hij niet langer dan drie weken meer te leven. Marley bekeerde zich terug tot het christendom en werd gedoopt door aartsbisschop Abuna Yesehaq van de Ethiopisch-orthodoxe Kerk in Kingston op 4 november 1980 met de naam Berhane Selassie (naar de Rastafari-Messias Haile Selassie). Bob stond er op verder te reizen voor zijn volgende concert. Hij gaf zijn allerlaatste concert op 23 september in Pittsburgh, VS. Hierna werd hij te ziek om nog verder op te treden. Hij ging voor behandeling naar Duitsland, waar ook longkanker en maagkanker werden geconstateerd. Hij besloot terug te vliegen naar Jamaica om daar te sterven, maar kwam niet verder dan Miami waar hij op 11 mei 1981 overleed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;)