Volgens Wikipedia is deze titel bedacht door Elisabeth Taylor waarmee hij bevriend was.
In 1989 reikte zij een prijs aan hem uit, de "Artist of the Decade" award.
Ze riep hem toen in haar toespraak uit tot:
"The true king of pop, rock and soul"
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Met de verkoop van 108 miljoen stuks van het album 'triller' heeft hij een uniek record gezet.

Vandaar denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in het book of recorts staan om dat je duurste en beste ooit bent, iedereen die zijn nummers kent. mijn zoon die begon te dansen op michael, zijn leven dat zo afgekraakt werd en gerespecteerd werd. globe rauw en het snelst bekent dat hij overleed dat welk ander persoon.

de beste muziek de mooiste vieoclips op zijn naam.

JA the king of pop is ie gewoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die titel had hij zich zelf gegeven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En het vreemde was dat zijn broer Jermaine hem ook zo noemde.
Niet gewoon "mijn broer", maar "the legendary King of Pop".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd, Xinix roept zichzelf nu uit tot King of GV? Doe heeft ook een uniek record.
Het was een titel.
Zelf aangenomen nog wel (...)

Of hij deze titel verdient is een persoonlijke uitspraak.
Heeft mijns inziens niet zo zeer iets te maken met kennisvermeerdering, al ben ik benieuwd naar (onderbouwde) antwoorden van mede GV-ers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is toch geen Popland met een koning... Dus dat was een titel hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
king of plopland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix, koning van GV-land, uniek record zou ik zeggen.
Michael Jackson had de titel en was de King of pop.
Laten we eerlijk wezen, hij had geweldige muziek.
Zelfs ik geniet er nog van en ben echt geen twintig meer.
Belegen van buiten en jong van binnen ;))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens +1
Nee, anders hadden we al een opvolger gehad (the crown prince of pop).
De troon van pop kan natuurlijk niet onbezet blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"King" of "Queen" is nu eenmaal altijd 'maar een titel'.

Zolang de figuur zelf en de meeste mensen erin geloven, is het waar.

Het is maar een afspraak tussen mensen om iemand zo aan te duiden. Dat geld voor de King of Pop van Neverland, en ook voor The Queen van een een of ander 'land of frogs'.