Trafo stuk?

3 spotjes in het plafond, de trafo is weggewerkt achter het plafond. Gisteren heb ik per abuis 2 35 watt spotjes aangesloten op een trafo die max 60 kan hebben. Blijkbaar is de trafo overbelast geraakt, licht ging uit.
Spanningsmeter vond nog wel spanning op de aansluitingen van de spotjes.
Is de trafo verloren of is slechts een zekering doorgebrand? Of is ie alleen wat warm geworden en kan ik later nog proberen of ie het doet... met de juiste lampjes uiteraard.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Trafo hoeft niet stuk te zijn. Gewoon met de juiste lampjes verder gaan en uitproberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de trafo zit waarschijnlijk een thermisch contact, deze is te warm geworden en uitgeschakeld, maar als die weer afkoelt en je doet de goede lampjes er in zal die het wel weer doen