Apple heeft sinds de succesvolle introductie van de iMac al zijn consumentenproducten het voorvoegsel 'i' gegeven. De 'i' staat voor zoiets als 'internet', 'individueel' of 'interactief', maar duidelijkheid heeft Apple hier nooit over gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als in "ik", van "persoonlijk".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het staat nergens voor maar het is net zo als YOUtube.com bijv.
als je nu I-blabla ziet denk je gelijk aan apple (is de bedoeling)
net zoals E-mail. allemaal dat soort dingen

Toegevoegd na 34 seconden:
grammatica
gewoon 1e persoon van de engelse personen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van de redenen is, dat wanneer je ziet dat er een "i" voor staat, je meteen aan Apple denkt. (Net zoiets als dat je bij dat appeltje van Apple meteen aan het bedrijf denkt)

Maar de "i" staat ook voor individueel, interactief en internet. Meer duidelijkheid over deze "i" heeft Apple nooit gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad staat het gewoon voor I oftewel Ik, dus iElize ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de i in iPhone staat voor "mijn". Apple is met name gericht op de engelstalige markt. Als je als engelspratende dus iets van apple aanschaft is het altijd van mij.

In nederland zou een iphone dus mijnPhone heten en een iMac mijnMac.

Door deze personalisatie komen de producten dus erg dicht bij jezelf.

Is dit slimme marketing of niet?

Een kroeg zou je bijvoorbeeld "Naar Moeders" moeten noemen. Immers als je vrouw (of man) vraagt waar ga je naar toe? Zeg je "Naar Moeders" ook een slimme marketing truc.

Zo zijn er vele voorbeelden........