Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn navigatie opladen met mijn telefoonlader?

Navigatie input: 5V 1A(max)
Telefoonlader output: 5V 500mA

En waarom wel/niet?

Toegevoegd na 6 minuten:
(Het gaat hier dus om de stroomsterkte. De aansluitingen zijn allebei mini-usb, dus dat is het probleem niet.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Probeer voorzichtig om je navigatie aan te sluiten, als het past merk je het snel genoeg.

Toegevoegd na 2 minuten:
Klinkt misschien lullig, maar het is wel het eerste wat ik zou proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het past sowieso, want 't is allebei mini-usb. Maar het gaat me erom dat ik niet de accu van de navigatie sloop door er een verkeerde stroomsterkte op te zetten.
ja het kan.het voltage komt overeen de aansluiting ook. Alleen zul je met de helft van het normale amperage dus langer moeten wachten tot de navigatie helemaal is opgeladen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een beetje dubieus, want als je navigatie voor het opladen 1A 'vraagt', dan kan het niet. De telefoonlader zal dan snel erg warm worden of kan zelfs stuk gaan.

Maar als je het wilt proberen, be my guest. Ik zou wel de eerste minuten even voelen of de lader warm wordt. En zeker daarna elke 10-15 minuten controleren.
Hopelijk heeft de lader een stroombegrenzer ingebouwd. Dan kan het geen kwaad, dan zal het laden eventueel langer duren. Ook kan het dan zijn dat het verbruik van de navigatie hoger ligt dan er bijgeladen kan worden. En zal hij langzaam leeg raken.

Je wilt dus 10euro besparen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt in de winkel een pakketje kopen waar alles in zit. een oplader op netstroom voor de navigatie en een autolader en een hoesje. al met al kost het misschien 10 euro als het niet meer is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1A max zal wel de laadstroom zijn waneer je accu leeg is, als je accu van je navigatie vol is zou je het gewoon kunnen probeeren. dan zal er ook geen 1A worden weg geslurpt.

waarschijnlijk is ook omdat het een telefoon lader is het amperage begenst op 500mA, dit om je telefoon baterij een beetje te sparen.

gewoon probeeren ( zou ik zelf doen dan ) en beetje de temperatuur van de lader in de gaten houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding