Bestaat er zoiets waar bij electriciteit de plus doorheen kan en de min niet?

Ik bedoel dat als je de plus en de min kabel omwisseld, dat de stroom er niet meer doorheen kan. Bestaat zo'n onderdeel en hoe heet dat.
Ik weet dat het een lastige vraag is.

een jaar geleden
1.1K
TurfGraver
een jaar geleden
Diode .

Antwoorden (1)

Ja, daar heb je een diode voor nodig.
Toegevoegd op 18 juli 2022 10:20: bron
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Thecis
een jaar geleden
Voorbeeld van een diode kennen we allemaal, namelijk de Light Emitting Diode, oftewel LED.