Waarom is de selfie stick niet zichtbaar bij video's van deze persoon?

Je ziet dat hij iets in zijn hand houdt maar de stick is niet zichtbaar. Dat is zo in al zijn video's.
https://www.youtube.com/watch?v=83RmBFskmf0&t=987s
(althans niet zichtbaar vanaf de camera die op de selfie stick zit)
(wel vanaf de camera op zijn helm)

een jaar geleden
3.9K

Antwoorden (1)

Het kan met beeldmanipulatie gedaan worden. Een beetje dezelfde techniek als een 'deepfake' waarbij het gezicht van de ene persoon vervangen wordt door die van een ander.

Maar ik heb ook deze verklaring gevonden (zie bron):

Hoe de Invisible Selfie Stick werkt .

Eerst heb je een 360-camera nodig. Of dat nu Insta360 ONE RS , ONE X2 of iets anders is, 360 is wat het moet zijn. Als je ONE RS of ONE R gebruikt, zorg er dan voor dat je bent ingesteld met de 5.7K 360 Lens. Als je GO 2 gebruikt, schiet dat geen 360, dus sorry, maar je hebt pech!

Om je selfiestick te laten verdwijnen, gebruiken de camera's twee lenzen van 200 graden. Wiskundestudenten zullen zich al gerealiseerd hebben dat 200 + 200 niet gelijk is aan 360. Dat komt omdat de camera's meer dan een volledige 360 ​​graden vastleggen. Er is wat redundantie ingebouwd - de inhoud die zich precies op de grens tussen de twee lenzen bevindt, wordt door beide kanten vastgelegd.

Die overlap tussen lenzen is de sleutel tot de magie van de Invisible Selfie Stick. Het geeft de software van Insta360 de vrijheid om precies te beslissen waar deze twee afbeeldingen aan elkaar worden genaaid.

Dus waar hebben we besloten om de lijn in ons algoritme te plaatsen? Welnu, we hebben besloten om de boel een beetje te bedriegen, zodat we de selfiestick netjes konden bewerken, recht uit het bestaan.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden