Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom plakt het toetsenbord van mijn oude gsm Nokia 7110, en hoe verhelp ik dat?

Ik verzamel enkele oude gsm's uit nostalgie :)
Eentje is een Nokia 7110. Vroeger hadden die telefoons vaak van die zachte, maar toch stevige toetsen.
Het toetsenbord van mijn 7110 is echter wat plakkerig geworden.
De toetsen zien er op zich wel prima uit nochtans.
Het is niet van er iets op te knoeien vermoed ik, eerder van de ouderdom waarschijnlijk?
Maar is daar iets aan te doen zonder dat ik het stuk maak?

Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan het plakken verhelpen door het schoon te maken met soda op te lossen in water.
Met een zachte tandenborstel moet het lukken.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat komt door de weekmakers die in het kunststof zitten die op den duur zacht worden waardoor de toetsen plakkerig aanvoelen. Helaas is daar niets aan te doen, behalve het vervangen van de toetsen als die nog leverbaar zijn.
(Lees meer...)
paulus811
een jaar geleden
Deze Nokia heeft rubberen toetsjes die langzaam vergaan en zachter worden.
Je kunt proberen een toetsje met spiritus schoon te maken. Dat tast het rubber niet aan. Als dit niet helpt, is er wasbenzine, nagelremover of aceton. Deze producten eerst op een klein plekje uitproberen en kijken of de toets daardoor niet wordt aangetast.
(Lees meer...)
SimonV
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding