Bestaat er een opwindbare kachel?

Is er een opwindbare of noodkachel op de markt? De energieprijzen zijn ontzettend gestegen en vraag me af of ik zelfvoorzienend kan zijn, zoals met een opwindbare kachel. En makkelijk zonder teveel installatie gedoe en teveel geld weg strooien.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Nee, dat zou een nutteloos apparaat zijn. De mens kan in de orde van grootte 100 watt opwekken, dus als je een kachel van 2000 watt hebt dan zou je 20 uur moeten opladen om deze een uur op vol vermogen te laten branden. Dan is er nog niet gesproken over het opslaan van die energie (flinke accu!), het verlies van energie door inefficientie (hoewel dat ook weer warmte wordt, dus niet zo erg), en al het eten dat je moet kopen om die energie te kunnen maken.
gvrox
2 jaar geleden
TurfGraver
2 jaar geleden
Met opwinden krijg je het wel warm. :x