Hoe krijg ik de batterij in deze belknop?

Ik heb een bel gekocht in Action maar helaas is de gebruiksaanwijzing niet duidelijk. Er staat een tekening van de plaats waar de batterij moet, +naar boven uiteraard, maar er is een gekrulde draad waar ik geen raad mee weet. leg ik die onder de batterij, gaat die batterij er niet in. leg ik de batterij onder de draad, dan kan ze er wel in maar er gebeurt niets als ik op de bel druk...

Picture for question
2 jaar geleden
3.7K
Utrecht
2 jaar geleden
Het veertje rechts (of het draadje rechts-boven) lijkt het contact met de rand en dus de + van de batterij te zijn. De gekrulde draad maakt dan contact met de -.
Dus de batterij zal toch op het gekrulde staartje geplaatst moeten worden.
Je zegt dat de batterij er zo niet in gaat; wat houd het tegen? Enige mogelijk om de batterij er (eerst) schuin in te steken of om de contacten iets weg te drukken/vormen?

Het beste antwoord

De batterij hoort OP de veer te liggen en dan even aandrukken zodat die klem komt te zitten onder de kleine lipjes in de rand. De + hoort naar boven, zodat de - op de veer ligt. De veer moet echt ONDER de batterij. Bij het draadje van de veer zit een plastic wit lipje, daar moet je de batterij onder steken en dan aan de tegenoverliggende rand aandrukken zodat ie klem zit.

Heb je de batterij eenmaal verkeerd om geprobeerd, dan is er wellicht kortsluiting ontstaan en is je batterijtje in 1 keer leeg. Nieuwe halen dan. Raak knoopcel batterijen ook zo min mogelijk aan met je vingers, door huidvet in het randje tussen + en - kan er een lekstroom ontstaan waardoor de batterij snel leeg legt.

De draadloze deurbellen van de action hebben een zender met batterij en een ontvanger. De bel doet het pas als de zender een goede batterij heeft, als de ontvanger ook stroom heeft, als de ontvanger AAN staat en als de zender en ontvanger weten dat ze bij elkaar horen. Om ze te connecten moet je de handleiding volgen in de goede volgorde. Iets niet goed gegaan daarin? Haal dan zowel de zender als de ontvanger van de stroom en begin opnieuw.

Hebben je buren toevallig eenzelfde soort bel en druk jij op het knopje terwijl jouw ontvanger nog niet aan staat, dan kan het zijn dat jouw zender gaat connecten met de bel van de buren. De buren moeten dan hun ontvanger even van de stroom halen en opnieuw connecten met hun zender. Daarna kun jij jouw ontvanger aan zetten en connecten met jouw zender.
Is de stroom in de straat er een keer eventjes af geweest, dan moet je die handeling herhalen (en je buren ook). Dus check even of je buren hebt met eenzelfde soort goedkope bel. Na 1,5 jaar heb ik een andere bel gekocht, want zowel ik als mijn buurvrouw als ons bezoek waren het zat dat steeds de verkeerde bel ging.
2 jaar geleden
liveisgreat
2 jaar geleden
haha zo een bel heb ik ook ooit gehad, als het bij mijn overbuur belde dan ook bij mij, maar die was iets makkelijker op de juiste golflengte te brengen. en te installeren.

Andere antwoorden (2)

De min moet echt op de "kruldraad", want de plus is inderdaad dat rechts contactje. Het rechte stukje draad aan de krul moet helemaal op de bodem liggen, het mag de zijkant van de batterij (de plus) niet raken. Het kán zijn dat je dat stukje draad een stukje moet forceren.
Wel belangrijk dat je de voorgeschreven batterij gebruikt. Een andere batterij (ook met dezelfde spanningswaarde) kan wel dezelfde doorsnede hebben, maar kan dikker (of dunner) zijn waardoor die niet goed past.
Toegevoegd op 28 november 2021 23:01: tekst
jc54
2 jaar geleden
Met het plus-teken naar boven, het staat zelfs op de batterij, iets schuin houden en de rand tegen het veertje houden waar jezelf geen raad mee weet en dan plat drukken en klemt vanzelf vast.