Ik heb de lampen bij de buren aan laten staan. Is dat gevaarlijk?

Ik pas vandaag op de hond van de buren. Na het uitlaten heb ik haar naar haar huis gebracht. Toen ik weg ging heb ik per ongeluk de lampen aan laten staan. Ik ben nu niet thuis, en kan ook zo snel niet weg. Is het gevaarlijk de lampen te laten aanstaan?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Wonen
3.5K
Pieterke
2 jaar geleden
Normale lampen kun je best een hele dag en nacht aan laten staan.

Antwoorden (2)

Als de lampen op hun normale plaats staan of hangen, dan is het niet gevaarlijk.
Het kan gevaarlijk worden als een als een lamp die "aan" is, tegen een brandbaar voorwerp
ligt.
jc54
2 jaar geleden
Nee hoor dat kan geen kwaad. Er zijn genoeg mensen die een tijdsschakelaar op hun lampen zetten zodat het lijkt dat ze thuis zijn. Dan gebeurd er ook niets. En tegenwoordig met die ledlampen is het risico nog veel kleiner dan vroeger. Ik zou me geen zorgen maken.