Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is dit voor apparaat op mijn plafond?

Wat is dit voor apparaat op mijn plafond? Het maakt geen geluid, vannacht zag ik dat er soms een licht ging branden ( leek rond te draaien) na aantal seconden ging het licht weer uit .

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.3K
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
Misschien een internet hub?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat is een koolmonoxidemelder (CO-melder). Het lichtje geeft aan dat het apparaat werkt. Als er teveel CO in de ruimte ontstaat, gaat er een alarm af. Verlaat dan zo snel mogelijk de ruimte, want als je teveel CO inademt ga je dood.
.
Behalve CO detecteert dit apparaat ook rook. Het is dus een gecombineerder rook- en CO-melder. De melder van het merk Nest kun je connecten met een app op je telefoon. Je wordt dan niet alleen gewaarschuwd door het signaal van het apparaat in de ruimte, maar ook via je telefoon. Ook als je niet thuis bent krijg je dus een melding wanneer er iets niet goed gaat in je huis. Zo kun je mogelijk op tijd de brandweer bellen en/of je huisdieren in veiligheid (laten) brengen.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 16 oktober 2021 10:34: bron, tekst
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding