Is er ook een regelaar waarmee je het voltage van 1-12 volt kunt regelen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.5K
TurfGraver
2 jaar geleden
Labvoedingen.

Antwoorden (1)

Beste voormanjan,

Afhankelijk van wat je wilt gaan aansluiten is een pwm regelaar mogelijk.
Een labvoeding is uiteraard het allerbeste, een pwm is niet voor elke toepassing geschikt. Een pwm (puls wide modulation ) regelaar is echter vele malen goedkoper en voor de meste doeleinden geschikt. je kan even checken op google of het voor jou toepassing geschikt is.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dank u wel Larsman, Het is voor een mini electro motortje dat bij 3 volt net iets te snel draait en daarom zoek ik een regelaar om het voltage iets lager te kunnen bijstellen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Als het een gelijkstroommotor betreft is een pwm regelaar geschikt. houd er wel rekening mee dat het motortje mischien een klein bijgeluid maakt ( komt door de chopperfrequentie van de pwm regelaar, verder onschadelijk ). dit verschilt per regelaar. Hier geld: hoe hoger de frequentie, hoe minder hoorbaar en ook hoe duurder.
Voor kleine motortjes heb je ze al vanaf 3 euro, met een potmeter( draaikop ) waarmee je de snelheid kunt regelen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Hartelijk dank voor de informatie. Ik heb al een paar pwm regelaars besteld bij vanallesenmeer.nl Maar hopen dat het bijgeluid meevalt.