Wat kan ik doen als mijn kruimeldief binnen de garantietermijn kapot is en de winkel (de Kijkshop) failiiet is gegaan?

De accu is al binnen een minuut leeg terwijl hij altijd in de oplader staat als ik hem niet gebruik. Het is een Shark met 1 accu.
Ik las zojuist op internet gelezen dat de Kijkshop vorige maand failliet is verklaard. Ik heb nog garantie.
Het merk is Shark. De website van de Kijkshop is ook gesloten dus ik weet niet wat ik nu nog kan doen. Wie kan raad geven?

Amadea
3 jaar geleden
Probeer bij Coolblue of Mediamarkt, die ook deze apparaten verkopen, of er iets mogelijk is. Volgens mij is Kijkshop al sinds 2019 failliet, maar er zijn allicht filialen nog een tijd door gegaan?
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie @Amadea. Goeie tip. Ik heb de kruimeldief vorig jaar nog bij de webwinkel van de Kijkshop gekocht.
Utrecht
3 jaar geleden
De winkels zijn al een paar jaar geleden failliet gegaan.
Onder dezelfde naam (maar ander bedrijf) is Kijkshop als webwinkel verder gegaan. Deze is intussen ook failliet. @Pieterke: het continue in de oplader laten staan kan juist wel eens de reden zijn van de zwakke/kapotte accu. Het is beter om het apparaat niet altijd aan de oplader te hangen en soms de accu helemaal leeg te gebruiken.
Pieterke
3 jaar geleden
@Utrecht: Bedankt voor je reactie.

Het beste antwoord

Als je een product koopt heb je altijd recht op wettelijke garantie. Deze houdt in dat je een deugdelijk product hebt aangeschaft en dat deze minstens een periode meegaat die je ervan kan verwachten. Hoelang deze periode geldt is niet in de wet vastgelegd, omdat deze per product verschilt. In jouw geval is het vervelende, dat deze wettelijke garantieplicht bij de verkoper ligt en dat deze komt te vervallen als deze verkoper failliet gaat. Dan is het aanspreekpunt de curator van de Kijkshop. Dat schijnt Mr. M.M. Hoving te zijn.
Maar het kan zijn dat de fabrikant een aanvullende garantie biedt, bovenop of naast de wettelijke garantie. Als dat van toepassing is, staat dit in de papieren die je bij de aankoop hebt ontvangen. Vaak staat informatie hierover in de documenten, de in de verpakking zaten, zoals de gebruiksaanwijzing. Ik heb een link toegevoegd van een handleiding die bij een kruimelzuiger van Shark hoort, die bij Bol.com te koop wordt aangeboden.
Hierin wordt wel vermeld, dat zij een fabrieksgarantie van twee jaar bieden. Maar daarvoor moet je je apparaat binnen 28 dagen ná aankoop registreren op hun website.
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord.
Thecis
3 jaar geleden
Ik me en te herinneren dat tegenwoordig de wettelijke garantie voor elektronische apparaten op 2 jaar staat, in Europese wetgeving vastgelegd. Dat zal niet voor accu's gelden denk ik.
Maar ik weet dit niet zeker.