Via welk mechanisme gaan Stephen Hawking's gedachten over in geluid?

Je hoort die computerstem, en ziet hem zelf niet bewegen, toetst niets in, niks. Snap het echt niet .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

In deze video wordt het uitgelegd. Kleine spierbewegingen worden gebruikt om een te typen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een infrarood sensor detecteerd stuipjes in zijn gezicht. Ooit zal hij ook daar controle over verliezen en zal hij over moeten op een apparaat dat zijn ogen volgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De door ALS getroffen Stephen Hawkins maakt gelukkig gebruik van zeer geavanceerde apparatuur die inderdaad
waarnemen naar welke letter hij kijkt.
Verder heeft hij herkenningssoftware, waardoor de computer raadt na enige letters welk woord hij bedoelt en die kan hij selecteren (zoals ToMTOM maar dan veel specifieker en geavanceerder).
Dat is maar goed ook, wat hij te vertellen heeft is hoogst interessant en belangrijk.
Het heeft er de schijn van dat hij al zijn mentale vermogen gebruikt voor zijn vakgebied, hij heeft inzichten gevormd die zijn weerga niet kent.
In betrekkelijk korte tijd is hij vrijwel al zijn motorische functies verloren, hij kwam lopend de universiteit binnen waar hij nu professor is, op de leerstoel die ooit aan Newton toebehoord heeft.
Van de nood heeft hij een deugd weten te maken, afgezien van zijn diepgaande inzichten is hij in staat zijn kennis op een wijze uit te leggen zodat het ook toegankelijker is voor leken.
Steeds verder beperkt door zijn progressieve ziekte stelt hij ook zijn inzichten bij, hij houdt dus niet vast aan later achterhaalde zienswijzen.
Zin zoektocht naar de theorie voor alles (unification theory)
jaagt hij na. Hopelijk is hem nog veel tijd gegeven.
Wat hij mist aan fysieke vermogens heeft hij mentaal weten te compenseren, Sommigen stellen dat hij opvallend is door zijn handicap.
Zou hij echter fysiek niets mankeren , dan zou hij zondermeer ook tot te allergrootste wetenschappelijke zieners/ genieen behoren.
Wellicht zal hij bereid zijn zelfs via hersenimplantaten door te gaan als de laatste spieren uit zouden vallen.
Hij is iemand die bewijst dat alles mogelijk is waar een wil is.