Wat kan de oorzaak zijn als een CV-ketel pas na uren gaat werken?

Als de thermostaat hoger wordt gezet kan het (heel) soms uren duren (+.- 5 uur) voordat de cv ketel gaat werken zodat de verwarming warmer wordt. Daarna gaat het weer tijden goed. Wat is dat voor storing en hoe komt dat en hoe op te lossen?
nu=na

3 jaar geleden
1.3K
ronron1212
3 jaar geleden
Monteur laten komen.

Antwoorden (2)

Heeft u het probleem dat u lang moet wachten op warmte in uw huis? De circulatiepomp zorgt ervoor dat het (opgewarmde) water uit uw cv-ketel, door uw huis wordt rondgepompt. Als deze pomp niet meer goed werkt, dan kan het zijn dat u lang moet wachten voordat uw vloerverwarming of uw radiatoren warm worden.

Ervaart u dit probleem? Controleer dan als eerst de circulatiepomp. Staat de pomp ingesteld op een vaste snelheid? Dan kan het zijn dat de pomp te traag staat ingesteld. Maakt de pomp ook een vreemd of borrelend geluid? Dat kan wijzen op dieper liggende problemen. Neem contact op met een specialist als u precies wilt weten wat er aan de hand is. Heeft u al geconstateerd dat de pomp defect of versleten is? Bekijk dan ons assortiment voor een vervangende circulatiepomp.
Toegevoegd op 13 januari 2021 19:51: bron
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
De CV zal toch eerst moeten reageren op aanzetten
Wat je zelf kunt doen, is de waterdruk controleren, en, of er lucht in het systeem zit. Daarna kun je kijken of er een storingscode aangegeven wordt en wat daar eventueel tegen gedaan moet worden (gebruikershandleiding).
Is het dan niet verholpen, laat dan een verwarmingsmonteur komen.
jc54