Mag men AA-batterijen gebruiken in een sauna?

Meer bepaald voor een muurklok.
Vond deze klok in webwinkel, maar stel er me wel vragen bij...

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
TurfGraver
3 jaar geleden
Zullen batterijen en elektronica in klok niet fijn vinden.
Zandloper kan wel.
TurfGraver
3 jaar geleden
Ik kan een klok vinden welke geschikt is voor in de sauna (hitte bestendig).
Maar dan wel op 230v (dus met silicone kabel aansluiten).
Griffin
3 jaar geleden
Die klok gaat nog geen jaar mee in een sauna, dan zit het mechaniek helemaal vast.
tinus1969
3 jaar geleden
Welke 'men'?

Antwoorden (1)

Ja, kan wel. AA batterijen zijn zo zwak dat ze geen brand zullen veroorzaken bij eventuele kortsluiting. Het grootste probleem zal straks corrosie zijn in de elektronica.
jc54
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
Deze sauna klok loopt op batterijen, daardoor niet geschikt voor in de sauna, maar wel in de voorruimte of gebruik in de infraroodcabine.